Babytrening i hagen

Innlegget inneholder sponsede lenker

Det er altså så deilig at det begynner å bli vår og varmt i lufta! Jeg synes ikke det var lenge siden jeg måtte ha boblejakke og ullundertøy, og nå kan jeg plutselig være ute i tights og genser. Det ble mer enn varmt nok, spesielt siden jeg kjørte noen ekstra øvelser i hagen. Det er så mye man kan bruke vogna til, når magemuskelene mine er litt sterkere skal jeg vise dere en hel drøss av de. Enn så lenge får jeg holde meg til de som er litt enklere, men dette var tungt det også!

Genser fra Kari Traa / tights (-31%) fra 2XU / sko fra Reebok (sponsede lenker)


Jeg synes det er så gøy at mange av dere ble med på denne ukens rumpechallenge! 60 knebøy og 60 glutebridge er i boks denne tirsdagen, og ett sett knebøy tok jeg også med Ulrik som ekstra vekt. Jeg har delt opp øvelsene 3 x 20, slik at det blir litt mer overkommelig. 60 på rappen hadde jeg nok ikke klart om jeg hadde prøvd engang! I alle fall ikke med minibjørnen på 5 kilo som ekstra vekt, på de siste repetisjonene kjennes det ut som han er minst dobbelt så tung. Men det er jo ekstra gøy å ta knebøy når jeg kan kikke inn i ansiktet på den lille sjarmisen min, som ikke har lært seg å smile til kameraet enda.



Det er så fantastisk deilig å ha en hage jeg kan trene i, og det er ikke bare jeg som har blitt glad i hagen. Guapo er nemlig superhappy når han kan løpe rundt og leke seg, jeg gleder meg allerede til de to småguttene skal leke sammen der ute. I mellomtiden får Ulrik nøye seg meg å bli brukt som en liten manual når mor trener, selv om det ikke gjenspeiles på bildene virker det som han synes det er gøy å være med!


Har dere ikke blitt med på ukens utfordring enda så er det ikke for sent, reis deg opp av sofaen og sett i gang! Det tar ikke mange minuttene, men det gir litt ekstra aktivitet i hverdagen. Det har de fleste av oss godt av, vi ble ikke skapt for å sitte på rumpa. Med det ønsker jeg dere en fortsatt sporty tirsdagskveld ♥

6 kommentarer
    1. For en godklump Ulrik er. Det må være kjempegodt å endelig ha fått hage. Det er savn i hverdagen hos meg.

    2. Hei! Et spørsmål- er armhevinger uheldig om man har delte magemuskler enda? (Rektus diastase) Jeg har 3 barn, sistemann kom for 2 år siden.. De første 4-5 mnd etter fødsel trente jeg kun kjernemuskulaturen – mammavennlige øvelser og trilleturer. Etter det har jeg løpt mye og trent styrke med egenvekt. Jeg har hele tiden vært klar over magemusklenes tilstand og har ikke tatt en eneste sit-up eller planke.. Men armhevinger elsker jeg!! Men legger denne øvelsen for mye press på magemusklene? Basert på selvdiagnostisering har jeg fortsatt diastase, men det har bedret seg en del det siste året. Men kan armhevingene forverre/holde tilbake fremgang ang diastasen? Tar gjerne 2-3 sett med armhevinger (15-25 stk) og gjør dette ca 3 x uka. Hva slags opplegg trener du for å bedre kjernemuskulatur etter fødsel? Hvor mye koster det m konsultasjon der du går?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg