Rumpechallenge & mamatummy day

Innlegget inneholder sponsede lenker

Nå sitter jeg godt plantet i sofaen i det nye huset vårt, og det føles veldig bra. Det er fortsatt mye som ikke er satt på plass og noen møbler som manger, så jeg venter litt med å vise det frem til dere. I stedet kan jeg vise dere bilder fra den første turen min på HIT etter fødselen, og det føltes veldig godt å gå inn dørene der. Jeg trener fortsatt med strikk og ikke vekter, så jeg kunne like godt ha trent hjemme. Men det er noe med den følelsen av å komme inn på senteret, da føler jeg virkelig at jeg er på trening! Det er forsatt kjerne og rumpe som gjelder, og med minibands får man virkelig rumpa til å jobbe.

Caps fra Better Bodies / tights fra 2XU / sko fra Reebok / Minibands

Øvelsene dere ser under og over er helt supre øvelse, og kan også brukes som aktivering før tyngre rumpeøvelser. Gjerne hold et lite sekund i øverste posisjon, det svir enn man skulle tro.

Så har vi selvfølgelig glutebridge, jeg liker den spesielt godt med beina på en step. Men med eller uten step er den en super øvelse den også, og derfor tenkte jeg å lage en liten rumpechallenge til meg selv som dere gjerne må bli med på! Jeg har jo store planer om å få tilbake rumpa mi, og det skjer jo ikke av seg selv. Derfor tenkte jeg å ta 60 glutebridge og 60 knebøy hver dag den kommende uken, og gjøre det litt mer utfordrende for hver uke som går. Jeg skal kun bruke stikk som motstand på begge øvelsene, men hvis dere ønsker kan dere selvføgelig bruke vekter også. Det er jo egentlig ikke så mye, 3 x 20 på hver av øvelsene om dagen – det tar ikke så alt for mange minutter. Men rumpa får jobbet, det er helt sikkert!

Så vil jeg tipse dere alle om at det er Mamatummy day i morgen, en egen dag som setter fokus på oss kvinner etter fødsel. Det er arrangementer i flere byer i landet, både i Oslo, Bodø, Askim, Stavanger og selvfølgelig her i Trondheim. Jeg gleder meg masse til det, det blir foredrag, mammatrening og sjekk av magemuskler til de som har lyst til det. Helt gratis er det også, og dere finner mer info om arrangementet her.

Da skal jeg fortsette utpakkingen, og tjuvstarte litt på rumpechallengen. Det er ekstra gøy hvis noen av dere blir med, så rop gjerne ut i kommentarfeltet om dere tar challengen!

14 kommentarer
    1. Jeg er helt klart med! Og jeg begynner med en gang ;))
      Når er du tilbake på jobb igjen – som personlig trener? 🙂

    2. Herlighet så du har tatt av, du er super flink 🙂
      Gleder meg til å følge videre med på bloggen din, en stor motivasjon for meg som ble mamma for 5 mnd siden selv 🙂

    3. Har lyst til å være med, men kan ikke ta knebøy på grunn av beinhinnebetennelse.. Vet du om en annen god øvelse jeg kan bytte ut knebøy med? 🙂

    4. Perfekt 😀her har jeg akkurat fått testet ut challengen og lagt det inn i kalenderen min 😉

    5. Hei! 😀
      Var på bootycamp med deg på marinen i Trondheim for lenge siden. Da fikk vi prøve noe du kalte Noras Spesial. Husker at det var sykt slitsomt og gøy. Kunne du forklart hva det gikk ut på? Klarer ikke å komme på det… 😉

    6. Jeg tar’n! Har ikke fått barn, men rumpa mi trenger et løft likevel 😉
      Du ser fantastisk ut forresten! Men det har du jo gjort hele veien! 😀

    7. Jeg er med! Fødte for 12 uker siden og har ikke kunnet trene annet enn bekkenbunnsøvelser hittil pga KS, så nå er jeg superklar! 🙂 del gjerne øvelser og trening fremover, greit å få litt inspirasjon til hvordan jeg skal trene meg opp etter fødsel 🙂

    8. Marte: jeg er ikke helt sikker – jeg ser for meg at jeg kan ta noen timer mens jeg er i permisjon men jeg tar det litt som det kommer egentlig 🙂 vil ikke stresse med noen ting akkurat nå 🙂

    9. Hei. Når man tar knebøy hver dag, får musklene hvilt og vokst seg større da? Er det ikke slik at man skal ha 48 timer pause mellom hver trening av samme muskelgruppe? 🙂 Hilsen en som nettopp har begynt å trene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg