Behind the scenes

Akkurat sånn ser det ut hjemme hos meg akkurat nå. Rot overalt, og vi har alt annet enn et striglet hjem. Hvis dere ser på enden av spisebordet er det ikke så mye rot akkurat der, fordi der skulle jeg ta bilder av dagens middag. Jeg har lyst til å vise dere hvordan det ser ut her fordi jeg har fått flere kommentarer på hvordan jeg har tid til å lage så mye mat, blogge og å være “supermom” som noen så fint kalte det. Vel, her ser dere årsaken til det. Jeg har nedprioritert å rydde, for å heller gjøre andre ting som å lage mat, blogge,  kose meg ute på trilletur og ta bilder. I morgen er det fredag, så da tenker jeg at jeg skal rydde og vaske litt til helga og heller bestille sushi til middag. Jeg synes nemlig det er viktig å fylle så mange dager som mulig med ting jeg liker å gjøre, så da er det ikke krise om leiligheten ser slik ut et par dager for min del. Mannen i huset er kanskje ikke helt enig, men igjen så får han komme hjem til gode middager så da synes jeg ikke han har noen grunn til å klage. I dag ble det svinebiff stekt med løk og paprika, brokkolimos og søtpotetbåter til middag. Søtpotetene vasker jeg før jeg skjærer de opp, dypper i eggehviter og krydrer godt. Jeg synes de blir ekstra sprø når de dyppes i eggehvite først, men dette kan sløyfes. Sett inn i ovnen på 200 grader i omtrent 25 minutter. De flotte bildene under er altså knipset på den eneste ryddige flekken i hele leiligheten, men gjett om middagen smakte godt fordi! Så dagens oppfordring fra meg til dere er: ikke tro alle andre har det helt perfekt hele tiden, og ikke få dårlig samvittighet om du ikke rekker alt du føler du burde ha gjort. Mest sannsynlig er det ikke krise om du lar noe ligge til dagen etter. Med det ønsker jeg dere en super torsdagskveld fra rotehjemmet mitt!



 

15 kommentarer
    1. Haha, det er godt å se at det er andre også som har hjem som ikke akkurat er striglet! 😉 Jeg har for lengst innsett at det er alt for mye annet jeg har lyst til å gjøre, så å ha det ryddig til en hver tid blir nedprioritert.
      Maten så superdigg ut da! Heldig kjæreste som får komme hjem til middag hver dag! 🙂

    2. For et herlig blogginnlegg! Slitsomt når alt skal være helt perfekt til enhver tid. Jeg liker å ha det ryddig rundt meg, men etter jeg fikk barn, er det andre ting som prioriteres først. Gravid med barn nummer to nå og jeg kommer til å prioritere slik som deg, deilige trilleturer og gode, næringsrike middager til familien. Ha en nydelig kveld fine, inspirerende Nora! 🙂

    3. Flott at det er flere av oss som ikke har det strøkent. Jeg får litt angst når det ikke er ryddig, så jeg prøver å få unna litt når lille M sover. Føles litt godt når det er tatt, men prøver å tvinge meg til å tenke at det ikke er krise om jeg ikke får gjort noe endag. Noen dager er det jo en sensasjon om jeg får tatt en dusj 😛

    4. Takk for at du deler 😀
      Kan jeg spørre hvor gammel Ulrik var før han begynte med vippestol og babygym? Har en gutt på 1uke som ikke vil noe annet enn å være på mamma eller pappa og selv om alle babyer selvfølgelig ikke er like hadde det vært interessant å høre når han begynte å like de tingene 🙂

    5. Anette: Da har vi like bebiser, han her vil også gjerne ligge på brystet heke tiden. Men han kan ligge korte stunder på babygymmen og vippestolen nå, sitter/ligger rundt 15-20 minutter før han blir utålmodig. Han var mellom 3-4 uker når han begynte med det tror jeg. Bæresæle har blitt redningen for oss, da får han ligge inntil brystet samtidig som vi får ha hendene litt fri også 🙂

    6. Takk for svar! Fikk ikke helt teken på bæreselen i går men prøvde igjen i dag og da roet han seg i den i dag så vi får prøve videre med den og forhåpentligvis blir det løsningen her også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg