Grove crêpes

Jeg skulle egentlig spise knekkebrød til lunsj i dag, men etter jeg scrollet gjennom instagram ombestemte jeg meg fort. Min gode venninne Kaja har en super bakeblogg, og etter å ha sett bildet av hennes crêpes måtte jeg bare prøve meg på mine egne. En litt grovere oppskrift, men herregud så gode de ble! Til 6-7 crêpes trenger du:

100 g siktet speltmel ♥ 1 klype salt ♥ 2 ts sukrinmelis ♥  1 egg ♥ 3 dl melk

Bland det tørre, før du tilsetter melk og egg. Visp sammen slik at alle klumper er borte, og sett røra i kjøleskapet i omtrent en halvtime. Stekes med litt smør på middels varme i panna. Jeg toppet mine med jordbær, hakkede mandler og litt fibersirup, og det var så godt! Enda bedre tror jeg det hadde blitt med litt vaniljekesam eller cottage cheese i også, det skal jeg prøve neste gang. Midt i blinken på en solfylt lillelørdag!



 

10 kommentarer
    1. Hei!
      Litt feilplassert spørsmål men hvor har du kjøpt BHen du har på i bildet der du ammer Ulrik? den er så fin og jeg kunne tenke meg en sånn til det er min tur 🙂
      Oda

    2. Siktet spelt fra Regal inneholder 4 g kostfiber og siktet hvetemel inneholder 3,3 g kostfiber pr 100 g. Og begge har en utmalingsgrad på 78 prosent, så spelt er vel ikke så mye grovere men er kanskje mer næringsrik?

    3. Kan jeg få dra nytte av din erfaring innen trening og graviditet? Hvordan tenkte du rundt det å velge vekter til knebøyøkten? Jeg er om et par dager i 3.trimester. Etter kjipe måneder med labert energinivå er jeg nå et par hakk mer positiv og motivert. Har blitt svakere i knebøy, og ønsker å beholde den styrken jeg har nå så godt det lar seg gjøre. I går tok jeg 4×6 35kg, dette føltes helt greit, havnet litt frampå siste repetisjonen, men dette tror jeg er fordi jeg ble utolmodig. For å ikke miste mer styrke, hvordan ville du trent beina resten av svangerskapet? Jeg må legge til at jeg ikke er særlig glad i mange repetisjoner på knebøy.. Vet du hvor mye dette med buktrykket har å bety for graviditeten? Setter stor pris på kenbøytips:)

    4. Liker virkelig bloggen din, Nora! Du er fantastisk. Jeg har tatt av 50 kg, og har følgt mye med på bloggen din og brukt en del av dine oppskrifter. Har vært supert i tider der søtsug kommer inn for eksempel!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg