Sjøluft & slynger

Det er så utrolig deilig å være ute i frisk sjøluft! Det er virkelig stor forskjell på lufta her ute og hjemme i Trondheim, den er så ren og god. Jeg tror Ulrik liker lufta like godt som meg, for han sover som en stein når vi er ute. Etter dagens trilletur bestemte jeg meg for å prøve litt enkel trening, energien min er nødt til å brukes. Det er tre uker siden fødselen nå, så alt må fremdeles gjøres veldig forsiktig men det kjennes godt å gi kroppen en lett utfordring også. Jeg startet med å ta knebøy med Ulrik som vekt, han veier ikke engang fire kilo men det blir fort tungt med mange nok repetisjoner!

Pannebånd og genser fra Kari Traa / tights (-30%) fra Röhnisch (lenkene i innlegget er sponset)


Slynge er et supert treningsredskap som er enkelt å frakte med seg, og som kan brukes hvor som helst. Kan festes både inne og ute, og gir muligheten til å gjøre en hel rekke øvelser. Jeg har denne slyngen, som er på tilbud akkurat nå hvis noen vil gjøre et godt kjøp. Jeg tok med slyngen ut i dag, og prøvde meg på roing og pushups. Det største fokuset når jeg gjør øvelsene nå er å kjenne at jeg klarer å få kontakt med de indre magemusklene, og at jeg klarer å holde kontakten gjennom hele øvelsen. Som dere ser på bildene er bevegelsesbanen min på øvelsene veldig kort, og det kommer nok til å ta noen uker før jeg klarer noe mer. Men akkurat nå føles det bare veldig godt å komme i gang med å gjøre noe, spesielt når formen min er så fin som den er.



Lillefavoritten må bare venne seg til å bli med på trening, for det kommer det til å bli mye av fremover. Noen av dere har etterspurt øvelser for bekkenbunn også, det lover jeg å komme med et innlegg om etterhvert. Jeg gjør det hver dag selv om det er utrolig kjedelig, jeg vet jo at jeg kommer til å ha mye igjen for det i lengden! Det merkes godt at de ikke er på plass, men svake magemuskler er en liten pris å betale for å få det fineste i verden ♥

8 kommentarer
    1. Har du noen tips til gode gravidtightser? 😊 Synes ikke det er så behagelig med tightser som er under magen på trening :p

    2. Hei Nora! Så skjønn Ulrik er <3 Jeg lurte på om du har noen tips til fine turer i Trondheim området? Bor i sentrum (rett ved NTNU), har ikke bil og vil helst ikke ta buss for å kunne gå på tur, så hadde vært greit med en tur som starter og slutter i sentrum. Har gått langs ladeveien, og det var superfint der, men hvis jeg skal gå hele turen til fots så blir det fort veldig mange timer og kilometer. Så håper du har noen tips :)God påske <3

    3. Kan ikke få sagt nok hvor mye du inspirerer og motiverer meg. Her er det aldri noe klaging med mindre det er absolutt nødvendig, ikke noe syt og unnskyldninger. Du står på hver dag og lar deg ikke stoppe av noe. Ifølge andre nybakte mødre er livet et slit og kroppen kan ikke lengre brukes, liksom. Men du viser og utstråler noe helt annet! Gleder meg hver dag til å besøke den koselige bloggen din 🙂

    4. Hei du flotte du flotte!! 🙂 Veldig inspirerende å lese bloggen din! Er gravid med en liten gutt og lurer veldig på hvor du har kjøpt den aldeles nydelige dressen? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg