Når sjokoladesuget melder seg

Det er torsdag, og jeg hadde ekstremt lyst på sjokolade i dag. På to og en halv uke har jeg gått ned tolv kilo etter fødselen, men jeg har fortsatt hele seksten igjen før jeg er tilbake der jeg var før graviditeten. Jeg stresser ikke med det men jeg vet at de kiloene blir ikke borte av seg selv, og i alle fall ikke hvis jeg skal spise sjokolade i ukedagene. Jeg får derfor holde meg til lørdagene mine, men litt sunnere sjokoladekos er det ingenting i veien for! For disse proteinkulene kan en fint kose seg med i hverdagen, og det stilte virkelig suget etter sjokolade. Oppskriften har jeg stjelt fra fineste Linn, og det eneste man trenger for å lage disse er 30 gram sjokoladeprotein, 10 g kakaopulver, 10 g fibersirup og bittelitt vann.

Fibersirup varmes i mikroen i ca. 10 sekunder, til den begynner å boble. Bland inn proteinpulver og kakao, før det tilsettes noen få dråper med vann. Bland alt godt sammen, og form til små kuler. La de avkjøles i fryseren i et kvarter, før de er klare til å nytes. De er veldig gode i seg selv, men ekstra godt er det med litt peanøttsmør på toppen. Jeg elsker jo peanøttsmør, og ikke minst i kombinasjon med sjokolade!

SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Her har dere altså et supert tips til sunnere kveldskos, som jeg håper dere benytter dere av. Det er nemlig verdt det!

12 kommentarer
    1. Hei. Lurer på hva forskjellen på fiber sirup og yacon sirup er. Kan begge benyttes i denne oppskriften?

    2. Tolv kilo på to og ei halv uke? WOW! Du er på riktig vei 🙂 Selvfølgelig går ikke resten like fort (tror jeg), men hvis du ammer, spiser sunt og går mye tur, så er ekstra-kiloene borte før du aner det. Du er jo VELDIG veltrenet fra før 🙂 Dyktige Nora!

    3. Jeg å får skikkelig søtsug av p amme!! Trodde ikke det var mulig liksom! Da jeg var gravid mistet jeg helt lysten på sukker og sjokolade (noe som er veldig ulikt meg 😉 Men da jeg begynte å amme, så bare MÅ jeg har søtsaker/sjokolade hver dag, haha! Spiser hvertfall en sjokolade hver dag 🙂 Men veier mindre enn før jeg ble gavid nå! Kroppen er rar altså :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg