Smoothie og step ups

Sunt kosthold og ernæring har alltid vært viktig for meg, men det er enda viktigere nå. Alt jeg spiser går jo direkte melken til Ulrik, derfor må jeg virkelig tenke over hva jeg putter i munnen. Jeg vil jo at han skal vokse seg sunn, stor og sterk! I tillegg har jo min egen kropp det mye bedre når den får sunn mat også, og da er smoothie en super måte å få masse næring på. I dag startet jeg dagen med en stor smoothie som var full av næring, og som smakte utrolig godt. Smoothie kan jo varieres i det uendelige, men i denne har jeg brukt disse ingrediensene:

200 g jordbær ♥ 200 g blåbær ♥ 2 små bananer ♥ 1 egg ♥ 200 ml kokosmelk ♥ 1 kiwi

Kjør alt godt sammen i en blender, eventuelt med en stavmikser. Jeg brukte frosne bær, bruker du friske kan du tilsette en neve isbiter for å få den kald og god. Her er det en hel masse næring i et fantastisk godt glass! Oppskriften holder til to store glass med smoothie, for min del betyr det at kveldsmaten er i boks også.



Etter smoothien tok vi med Ulrik ut på trilletur, det er jo så fantastisk fint vær i dag.  Mens vi var ute på tur tok jeg noen runder med step ups og utfall – det kjennes så godt å gjøre ettbeinsøvelser igjen! Det har jo vært umulig under graviditeten på grunn av bekkenet, men nå kjenner jeg ingen verdens ting når jeg utfører øvelsene. Det gjør meg så glad! Kroppen er jo til for å brukes, og jeg blir ekstremt fort rastløs hvis jeg holder meg i ro over lengre tid. Derfor er det så godt å kjenne at kroppen fungerer som den skal, selv om den nettopp har vært gjennom en fødsel.

Tights fra Röhnisch / lue fra Kari Traa (lenkene i innlegget er sponset)



Denne permisjonstilværelsen altså, den kan jeg venne meg til! Helt til slutt vil jeg bare tipse dere om at det er -25% på ett valgfritt produkt i nettbutikken til X-life i dag! Bruk rabattkoden 400 i kassen, så er det bare å handle. Det var dagens tips fra meg – ønsker dere alle en strålende tirsdag!

28 kommentarer
    1. Hei,
      jeg blir forvirret av dette med trening og gravidtitet, så man kan altså trene rett etter fødsel? Jeg trodde man måtte vente 6 uker?
      Har du erfaring med vektvest? Vil det være greit å gå tur med? Jeg planlegger keisersnitt (forhåpentligvis) og tenkte da å gå tur med vektvest i starten.
      Kan du være så grei å fortelle meg forskjellen på step up og bulgarsk utfall? Jeg har alltid synes bulgarsk utfall er kjedelig, men har nå fått sansen for step ups, og har merket at jeg er supersvak i venstrebenet. Jeg er ute etter en øvelse som løfter rumpa, og hip thrust har jeg aldri fått taket på!
      Gratulerer med den lille:)

    2. Kommer du til å delta i flere fitnesskonkurranser i fremtiden, eller har du fått andre ting å tenke på som betyr mer for deg etter at du ble mamma? 🙂
      Fine bilder!

    3. Den smoothien hørtes ordentlig god og mettende ut. Jeg starter hver eneste dag med smoothie, så er alltid på utkikk etter nye varianter! 🙂
      Været i Trondheim er så fantastisk i dag!! Har vært ute en tur selv, men det blir en tur til om en times tid for å nyte solen!
      Kos deg videre med lille Ulrik og permisjonstilværelsen! 😀

    4. Fitness nora???? Du er jo bæl feit! Jeg er strl L selv, men du er jo diger. Kunne aldri kalt meg Fitnesssiri, når jeg er den strl jeg er.

    5. TIL Eh.. ; Kanskje greit å lese litt av bloggen før du raser i fra deg dritt til andre. Fuck you, hater folk som kommenterer hva faen de vil fordi man “kan” på nett. Stakkars deg, du må ha et kjipt liv :(((

    6. Fy faen så forbanna jeg blir av kommentaren over her! Enn å si noe sånt til noen som nettopp har gått gjennom en tung graviditet, og nettopp har født sitt første barn? SPYR!!!

    7. Anonym: jeg har veldig lyst til å delta i AF engang, det er jo den grenen jeg mangler å konkurrere i 🙂 men akkurat når det eventuelt blir må jeg bare ta litt som det kommer nå 🙂

    8. Eh..: Jeg må bare le 🙂 Selv om jeg gikk opp en god del under graviditeten og det ikke har forsvunnet på 9 dager så endrer jeg ikke navnet på bloggen for en så kort periode i livet 😉 Jeg bruker forresten medium nå :*

    9. Gratulerer med en kjæmpefin gutt😊
      Og for en unødvendig kommentar lengre oppe her.
      Kos deg på trilletur i finværet men et lite tips, ta på en vindtett vest eller jakke selv om det kjennes varmt ut👍🏻 alt for fort gjort og få brystbetennelse!
      Og det vil du ikke ha😊

    10. Blir helt sjokkert av den ene kommentaren over her, når det første jeg tenkte var: “så sykt bra hun ser ut for å akkurat ha fått et barn!” Gratulerer med baby Nora 🙂 du ser så sunn og flott ut, og er et skikkelig flott forbilde for mange 😀

    11. For en usmakelig kommentar over her, alltid noen som skal være negativ og hakke ned på andre. Ikke hør på den personen, du ser kjempe bra ut og har en nydelig liten gutt. Fødte selv for 3,5 mnd siden og først nå har jeg energi og overskudd til å trene. Var ikke halvparten så flink som du er, så jeg er veldig imponert 🙂

    12. Drit i kommentaren over her, du ser helt fantastisk ut! 🙂 heldig du er som er i så god form så kort tid etter fødsel 🙂

    13. Så utrolig teit kommentar fra Eh! Jeg synes du ser bra ut og har vært et veldig godt forbilde for oss andre gravide hele veien! Permisjonslivet så herlig ut, gleder meg til å begynne permisjon på fredag, og veldig til lille gutten vår kommer 🙂 Det hadde vært veldig gøy å lese om hvordan og hvor raskt (eller tregt) dere kom i gang med ammingen, er nervøs for å få det til selv når den tid kommer så da er det alltid nyttig å høre om andres erfaringer 🙂

    14. Hahaha jeg ler så jeg griner av den, ja hva skal man si, teite kommentaren? Morsomme? Frekke? Jeg synes oppriktig synd på personen som skrev det, kan umulig ha det spesielt godt med seg selv. Haha flaut.
      Ingen som inspirerer meg så mye med trening og kosthold som deg, Nora :-* bloggen din er min favoritt og du er mitt forbilde!

    15. Hei!
      Kan du ikke legge ut en oversikt over hvilke øvelser du gjør for bekkenbunnen?
      Er straks ferdig med min andre graviditet, og tenker å bli flinkere på bekkentrening både nå og etter svangerskapet 🙂

    16. Du er dyktig du, Nora 🙂 Jeg håper og tror at du har undersøkt hvor hardt du bør/kan trene sånn like etter en fødsel? Kroppen har jo gått gjennom ei skikkelig “treningsøkt” under fødselen, og trenger kanskje litt ro for at du ikke skal få blødninger o.l. Mulig jeg bekymrer meg unødig… for som sagt vil jeg tro at du vet hva som er lurt i forhold en kropp som akkurat har vært gjennom en fødsel. Kanskje jeg skal slutte å tenke høyt, og med fingrene på tastaturet 🙂 Godt ment, i alle fall. Og Ulriken har snart ei supersprek mor (det har han for så vidt allerede).

    17. jeg har aldri vært noen fitnessjente, og kommer aldri til å bli det heller. Jeg er mer sånn (veldig) sporadisk innom sats og ofte fordi det frister med badstu etterpå. hehe! Men jeg koser meg med bloggen din likevel. Begynte å lese den da jeg fant ut at du var gravid. Jeg er selv gravid, med termin om 2 mnd og syns bloggen din gir et fint, realistisk bilde av gleden og frustrasjnen som følger med. Nå gleder jeg meg til å følge deg videre, og håper jeg kan finne inspirasjon til å komme i form igjen etter fødsel!

    18. Jeg syns du ser fantastisk ut! Og dat ass 😀 Håper du nyter dagene sammen med ditt lille gull <3 masse gode tanker til den lille familien!! 🙂

    19. Du ser fantastisk sunn og flott ut! *Applaus!*
      Hvordan går det med Gaupo og Ulrik? Kan du skrive litt om deres første møte og hvordan den firbeinte har det? Hvor gammel er Gaupo forresten?
      35+0 uker på vei her, 23 og 25 år og vi har en hund på 9 år, blir 10 år i oktober som jeg har hatt siden han var valp, min første baby 🙂 Er veldig spent på om han kommer til å føle på sjalusi og bli lei seg over at oppmerksomheten blir rettet mot lillegutten vår. Helt siden vi fikk barneutstyr og klær i hus så har vi latt han lukte på og bli vant til dette, så vi har belønnet masse slik at han forstår at det skjer noe positivt rundt babytingene. Samtidig er vi OBS på at når vi blir èn ekstra så vil vi inkludere hunden i stelling, amming, la han lukte og sleike litt på baby, belønne og ikke hysje på hunden eller jage han unna. Da er jeg redd for at hunden kan tenke konkurranse i babyen og ikke at det er et nytt flokkmedlem. Er superspent!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg