Havre- og speltrundstykker

Søndagsmorgen, og det beste jeg vet er lange og gode frokoster. Jeg tror ikke jeg er alene om det, og derfor passer det perfekt å dele denne oppskriften på rundstykker med dere. Sunne, enkle og utrolig mettende – samtidig som de smaker godt. For å lage de trenger du disse ingrediensene:

200 g havregryn ♥ 250 g sammalt speltmel ♥ 150 g gresk yoghurt

2 egg ♥ 2 dl vann ♥ 1 ts salt ♥ 1 ts bakepulver

Pisk egg, før du tilsetter gresk yoghurt og egg. Bland alt det tørre og rør inn i eggeblandingen, før du former til rundstykker. Jeg fikk tolv små rundstykker av oppskriften, og fordelte litt sesamfrø på toppen som pynt. Inn i ovnen på 200 grader i 25 minutter, før du tar de ut og lar de avkjøle seg på rist. I går fant jeg endelig Nugatti Zero i butikken, og måtte selvfølgelig prøve den. Helt ærlig synes jeg Philadelphia med sjokolade smaker bedre, og har i tillegg bedre næringsinnhold. Men denne er god denne også, og minner mer om original Nugatti enn Philadelphia sitt pålegg. Rundstykkene var veldig gode med både søtt og salt pålegg på, og ble en super start på denne søndagen!



Ha en sprek søndag alle sammen, og har dere tid anbefaler jeg virkelig å bake disse rundstykkene!

12 kommentarer
    1. Elsker nugattti!!! Har spist Zero-varianten et par ganger ganger denne uken, men jeg fikk så utrolig vondt i magen. Og jeg tåler vanligvis alt av mat… Samme fikk søstersten og kjæresten. Mageknip og skikkelig høye, rumlete rakettlyder fra magen :S Tenker kanskje det er en kombinasjon av maltitol og mye fiber… Vet ikke om det stopper meg i å spise den igjen da 😉 Fikk du vondt selv?
      Kjekt å lese bloggen din, som alltid! Snart kan du trene uten stor mage. Mihi! Alt går bra til slutt! <3

    2. Gratulerer så mye med den lille! Så bildet på Instagram, han var nydelig. Nyt tiden framover! Stor klem fra en som har fulgt deg i mange år 🙂

    3. Gratulerer så mye med Ulriken 😀 Skuddårsbarn? Håper fødselen var “lettere” enn svangerskapet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg