Kulemagetrening & dagdrømming

God morgen alle sprekinger! Jeg skal ikke skryt på med at jeg har vært på trening allerede, disse bildene er nemlig fra i går. Men jeg er allerede støl etter økta, og det tar jeg som et godt tegn! Faktisk er ikke stølhet noen indikasjon på om en har hatt en god treningsøkt eller ikke, men jeg innrømmer gjerne at jeg liker følelsen likevel. Det er heller ikke noe problem å trene selv om en er støl, men jeg vil anbefale å varme opp godt først for å myke opp muskulaturen. Gårsdagens økt ble kjørt med supersett, som jeg virkelig kan anbefale om du har dårlig tid eller bare vil effektivisere økta litt. Denne økta på bryst og skuldre bruker du ikke mer enn 30-35 minutter på, og får virkelig kjørt godt gjennom disse muskelgruppene.

A1 Skrå benkpress 4 x 10, 40 kg

A2 Stående sidehev 4 x 12, 5 kg

B1 Sittende skulderpress 4 x 10, 14 kg

B2 Pushups i slynge 4 x 10

C1 Flyes i skråbenk 4 x 10, 8 kg

C2 Upright rows 4 x 12, 12,5 kg

Gjerne kjør enten benkpress eller flyes på flatbenk hvis du ikke er gravid, men for gravide anbefales det ikke å utføre øvelser hvor man ligger flatt på ryggen.

T-skjorte fra Reebok og tights fra Röhnisch (lenkene i innlegget er sponset)



Som dere ser har ikke akkurat magen blitt mindre i løpet av den siste tiden, nå er den virkelig rund som ei kule! Jeg skal ikke påstå at jeg har så veldig mye i treningsgarderoben min som fortsatt passer, men jeg vet jo at det snart blir annerledes. Så i tiden jeg venter på at kulen skal forsvinne, så kan jeg i alle fall dagdrømme om nye treningsklær som passer! Det har kommet så utrolig mye fint nå som det nærmer seg vår, i spreke og herlige farger. Her er noe av det jeg gleder meg til å ha på meg denne våren og sommeren, som er treningsmotivasjon i seg selv:

Vindjakke fra Röhnisch / tights fra Better Bodies / ullgenser fra Kari Traa / ullbukse fra Kari Traa / løpejakke fra Röhnisch / tights fra Röhnisch / singlett fra Röhnisch / genser fra Röhnisch

I dag er det fri fra styrketrening, så nå skal jeg ta med meg Guapo ut på en fin tur. Jeg har vært våken siden klokken halv fire, men han virket ikke så lysten på å stå opp like tidlig som matmor. Nå har han ikke noe valg lenger, ut døra skal vi!

12 kommentarer
    1. For en fantastisk fin mage! Og så imponerende flink du er til å holde deg aktiv gjennom hele graviditeten. Dét står det respekt av!

    2. Du imponerer stadig! Tenk å være langt og lenger enn langt på vei 😉 — og så trene slik som du gjør; det gir meg motivasjonsboost i hvert fall! Håper det ikke er lenge til Ulrik sier hei til verden nå da, det blir morro å endelig få se ham 🙂
      Synes du ser fantastisk ut jeg!

    3. Hei Nora!:)
      Jeg synes du er utrolig fin som gravid,ordntlig fin mage har du!!:) liten trøst i ventetiden <3 mtp at du er høygravid og trener slik du,så må jeg ta av meg hatten for deg-ekstremt imponert!!
      Masse lykke til med fødselen og det som hører med-du har så mye kos i vente!!:)
      Klem

    4. Skikkelig kulemage – synes det er kjempefint! Har du noen update angående den kremen du begynte å bruke på strekkmerkene for en liten stund siden?

    5. Flinka!!!! Kan du ikke komme med en gravid-oppdatering snart, ala slike innlegg du har hatt før? Jeg er selv gravid i uke 39, og må ærlig si at humøret svinger voldsomt. Oppdaget nettopp mange røde strekkmerker rundt ved trusekanten, magen er så stor at jeg ikke har sett dem før nå, en skikkelig nedtur. Prøver å være takknemlig for det lille vidunderet i magen, men er slitsomt når strekkmerkene kommer, vekta øker, stadig flere pigmentflekker i ansiktet, stinkende utflod samt melkeskvetter fra puppene. sorry detaljer, men nå er jeg møkk lei. Elsker bloggen din, den er høydepunktet om dagen, liker så godt at du ikke rosemaler alt. Takk for alt du har delt til nå av oppturer og utfordringer i sv.skapet så langt!!! Lykke til siste innspurt!

    6. Ja magen din er som en kule nå men jeg mener virkelig bare det POSITIVT! For jeg synes du ser absolutt fantastisk ut, mener d seriøst! Og i tillegg trener du i tillegg, du er fy f sprek Nora!!!! Følger spent med deg og det blir så artig å se deg med Ulrik i armene! Kjenner deg ikke men har jo fulgt m bloggen din og syns du viser pågangsmot, tålmodighet, ærlighet og treningsglede i bloggen din nå. Ikke bare bare lett å være høygravid!
      Lykke til Nora☀️👍🏻👶🏻❤️

    7. Synes du er utrolig flink jeg, Nora! Fy søren, du har jo stått på og trent i hele svangerskapet! Og nå er du jo snart i mål! 🙂
      Men, duuu!! SJOKOLADEcookies på snapchat??? Det er ikke lov å snappe sånt, uten at du legger med oppskrift, hehe..
      Lykke til med innspurten, krysser fingrer og tær og det som krysses kan, for at du snart får møte lillegullet 🙂
      Ha en strålende fin dag, flotte du :-*

    8. Aina: hahaha, jeg tenkte å legge ut oppskriften før jeg dro ut men så løp tiden fra meg! Den kommer innen en time 😀 og tusen, tusen takk for fine ord!

    9. Har du hele gymmen for deg selv? Artig med bilder fra treningen, men jeg lurer på hva folk hadde sagt om jeg kom med speilrefleks og fotograf på 3T hahaha!
      Motivasjon av å lese bloggen din. Stå på

    10. Charlotte: nei det har jeg absolutt ikke 🙂 jeg jobber jo på HIT og tar bilder hele tiden, både til bloggen og til jobb så det føles veldig naturlig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg