Lørdagsfrokost på sitt beste

Denne lørdagen kunne ikke startet stort bedre. Jeg våknet uthvilt rundt klokka ni, og gikk en fin liten tur med Guapo. Så dro jeg hjem for å lage frokost til kjæresten min, for å gi han en god start på dagen også. Havrebrød er så utrolig enkelt, og er ferdig på 17 minutter. Derfor falt valget på det denne lørdagen, og det du trenger for å lage brødene er dette:

100 g havregryn ♥ 1 dl vann ♥ 1 ss sukrin gold ♥ 1 ts kanel ♥ 1 ts salt

Bland alle ingrediensene i en bolle, og bruk hendene til å forme til fire flate brød. Legg på et bakepapirkledd stekebrett, og sett inn i ovnen på 200 grader i omtrent 15 minutter. Deretter er det bare finne frem yndlingspålegget, så har du en skikkelig god start på dagen!




Jeg er så glad i de sukkerfrie yoghurtene fra Gomorgen, spesielt med litt ekstra bær i. Jeg så at det har kommet noen nye varianter av Skyr også, så i dag skal jeg prøve å finne de i butikkene. Samtidig skal jeg også handle inn litt mer til fødebagen, jeg fikk jo så mange gode tips fra dere i går! Jeg må si at jeg gleder meg til den lille kommer nå, det kommer til å bli så herlig med mange flotte trilleturer fremover. Våren er jo på vei, og Trondheim er virkelig vakker om dagen!

Ullgenser og lue fra Kari Traa / tights fra Röhnisch (sponsede lenker)



Enn at den store magen snart er borte, helt rart å tenke på! Ønsker dere alle en fantastisk fin lørdag

16 kommentarer
    1. Henger virkelig brødet sammen med kun gryn og vann? :O
      Tenkt til å lage litt til tur, men da som knekkebrød (tynnere og lenger steketid), tror du det kan fungere, eller vil alt smuldre opp?

    2. Hei! Det ser helt nydelig ut. Blir havrebrødet sprøtt eller hvordan er konsistensen?
      Og kan du skrive et innlegg om dine tanker rundt trening etter fødselen? Når du skal starte å trene igjen, hvordan osv..

    3. Astrid: ja det gjør de 🙂 litt usikker på hvor bra de vil bli hvis du prøver måten du beskriver, men tror ikke de vil smuldre opp i alle fall 🙂

    4. Emily: det blir ikke sprøtt nei, blir egentlig mer mykt og godt 🙂 jeg tenker at det med trening etter fødsel er jo umulig å planlegge, jeg aner ikke hvordan fødselen min kommer til å bli eller hvordan kroppen reagerer. Så det får jeg rett og slett bare ta som det kommer 🙂

    5. Åååh, så godt ✨ Lagde meg et par havrebrød denne morgenen med bruk av din oppskrift! Nam, for en opplevelse. Søtt og mykt, ga meg en perfekt start på dagen. Takk for tips, Nora 🙂 Ha en fin søndag videre!

    6. Du inspirerer meg, Nora. Ikke bare med kostholdet og treningen, men fordi det virker som du er så jordnær og setter pris på de små tingene i hverdagen. Det er skikkelig koselig å besøke bloggen din. Du er en sånn herlig person man blir glad i bare av å se bildene. Ønsker deg og Ulrik alt det beste 🙂

    7. Charlotte: åh, tusen hjertelig takk for fantastisk fin kommentar! Nå ble jeg skikkelig glad, så takk for at du gjorde avslutningen på helgen helt super 🙂

    8. Åh, disse havrebrødene lager jeg gang på gang! Tusen takk for nydelig oppskrift og for en fantastisk fin og inspirerende blogg!
      Håper du får en fortsatt fin kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg