I fødebagen

Til vanlig deler jeg tips og inspirasjon med dere her på bloggen, men akkurat nå trenger jeg tips fra dere. Jeg har jo akkurat nå mye erfaring med fødsler, men har gjort mitt beste for å pakke fødebagen likevel. Jeg har funnet mange tips på forum og lignende, men jeg tenkte det kunne være greit å få de beste tipsene dere har også! Derfor tenkte jeg å vise dere det jeg har pakket til nå, så håper jeg dere har lyst til å rope ut om dere ser at det er noe jeg mangler.

Til Ulrik:

4 bodyer ♥ 4 bukser ♥ genser ♥ 2 par sokker ♥ 2 luer ♥ babyteppe ♥ hentesett


Selv om det ikke ligger i bagen enda så setter jeg hentesettet på lista likevel, jeg får det nemlig på mandag. Mammaen til bestevenninna mi har strikket det til oss, og det blir så fint! Jeg gleder meg skikkelig til han skal ha det på seg når vi skal ta han med hjem fra sykehuset.

Til far:

2 t-skjorter ♥ 2 boksere ♥ 2 par sokker ♥ sjokolade ♥ redbull


Jeg har kanskje ikke lagt sjela mi i å pakke ned ting til Bjørni, men jeg tenker at det kanskje ikke er så farlig om det er noe jeg har glemt til han. Det tar fem minutter å kjøre fra sykehuset og hjem til oss, så om jeg har glemt noe er det ikke krise. Han har i alle fall fått yndlingssjokoladen sin pakket ned, da synes jeg han bør være fornøyd!

Til meg:

store truser ♥ bind ♥ 2 ammebher ♥  2 ammesingletter ♥ ammeinnlegg, både engangs og i ull ♥ 2 joggebukser ♥ 2 cardiganer

tøfler ♥ morgenkåpe ♥  sokker og ullsokker ♥ questbarer ♥ nøtter ♥ toalettsaker ♥ mobillader ♥ kamera

Toalettsakene har jeg ikke pakket ned enda, men det står fremme på badet og klart til å bli pakket ned når vi skal dra. Det samme gjelder kamera og mobillader, jeg legger det frem hver kveld i tilfelle det skal skje noe.Jeg ser at mange tipser om å ta med toalettpapir, men det har de vel på sykehuset?  Jeg synes det høres litt rart ut å ta med mitt eget, så jeg droppet det. Ellers tenkte jeg å pakke med frukt for å ha litt energi under fødselen, så får vi bare satse på at jeg husker å pakke det ned mens det hele står på. Det kan jo ta litt tid før han bestemmer seg for å komme, jeg kjenner ingen antydninger til det enda i alle fall. Lite kynnere og lite nedpress, så jeg tror han trives inne i magen. Uansett er det greit å ha fødebagen klar, og da blir jeg veldig glad hvis dere har lyst til å dele deres beste tips med meg!

66 kommentarer
    1. Ser ut som du har fått pakket det mest nødvendigste allerede 🙂
      Men jeg hadde tatt med eget mykt dopapir. Dette fordi de på sykehuset har veldig hardt papir, og det vil man helst ikke bruke etter en fødsel 🙂
      Lykke til med fødsel når den tid kommer <3

    2. Purelan til såre boobs 😃 Og ull-ammeinnlegg. Pass på boobs, og pakk de godt inn. Vind er lunefullt.
      Lykke til med fødsel og endringer i familietilværelsen😊

    3. Hei! Jeg vil anbefale å ta med eget dopapir, det på pasienthotellet er ganske hardt 🙂
      Hilsen ei som jobber der, og som håper du føder mens jeg er på jobb 😀 lykke til!

    4. Purelan til såre brystvorter ( Super til tørre lepper også!)
      Lambi! Sandpapiret de har på sykehuset er ikke særlig godt til et sårt understell.
      Evt en bukse til far, fort gjort med litt gris enten det er gulp eller tiss 🙂
      Vi hadde kun med en body og en bukse i str.50, så her måtte far ut å handle. Lille var bare 47cm lang så hun svømte jo i alt! Så ha med nok av den minste størrelsen 🙂
      Lykke til med fødselen!

    5. Varmeflaske har jeg skrevet på lista mi. Nå vet ikke jeg om St. Olavs allerede har varmeflasker til utlån, men jeg tar ingen sjangser 🙂 Lykke til!

    6. Multimam kompresser dersom man blir sår, ullkofte hvis du har det, ull er gull både til deg og mini frem til sommeren 🙂 lypsyl (hinsides tørr luft på sykehus). Masse lykke til med fødsel og barseltid, ønsker dere alt godt:)

    7. Flipflops er greit å ha med til dusjing har jeg hørt. Og veldig mange som har sagt til meg at papir er uaktuelt etter fødsel, det er en grunn til at det er egne dusjhoder ved doene. 😉

    8. Jeg synes det ser veldig fint ut det du har pakket men jeg ville tatt med ett par bodyer eller pysjer til Ulrik…Det kan være mye fostervann eller gulp så da kan det gå fort med overdeler.
      Til deg ville jeg også tatt med purelan til såre brystvorter(fantastisk krem til såre romper også)
      Ville også hatt lange gensere eller cardiganen som dekker bleierompa de første dagene etter fødsel. Og flipflops i dusjen hvis man ender på felles rom. Jeg tok med toalettpapir ved første fødsel og jeg fikk ikke bruke for det, men kan hende det er anderledes på pasienthotell enn på barsel avd. Lykke masse til 🙂 SItter selv her i uke 32 med nr 2 🙂

    9. Jeg hadde med noen smoothier, og det var jeg glad for. Var ikke så fristende med mat under fødselen, så noe å drikke som gav energi var gull verdt 🙂

    10. Har ikke født, men kan tenke meg at det er lurt å ha med store bind 😉 hørt fra venninner at det kan bli ganske blodig ..

    11. Mat til far. Tar ting lang tid trenger han påfyll, her er det hvertfall slik at far får ikke mat…
      en god lepsy!!
      Vannflaske
      masse , masse MASSE lykke til!!

    12. Trur du er godt førebudd med det du har pakka 🙂
      Eg har eit lite tips som ikkje handlar om fødebagen men om anna førebuing. Eg hadde lest at det gjerne er slik at vatnet går på natta, og at det derfor kan vere lurt å legge eit tisselaken under lakenet i senga heime. Dette trikset gjorde eg sjølv då eg nokre veker før fødsel begynte å kjenne “nye” endringar i kroppen – og var veldig glad for det då vatnet gjekk i femtida på natta den dagen mini blei fødd 😉
      Masse lukke til med det som ventar, og nyt den nye tilværelsen 😀

    13. Dopapir trenger du ikke nei, det er mye bedre å spyle med hånddusjen og la det lufttørke, ihvertfall hvis du blir klipt eller revner.
      Klær til babyen får du låne på sykehuset, og de skal jo helst ligge mest mulig hud mot hud for å fremme ammingen, så det trenger du ikke mer av. Kjekt med et par sett til hjemreise som du allerede har pakka 😉
      Men vil anbefale Purelan for såre brystvorter! Kjøp den store tuben med én gang 🙂 Og ammeskjold kan være kjekt om det er litt ammeproblemer i starten. Det måtte vi kjøpe på hjemveien sist, men skulle gjerne hatt de på sykehuset også!

    14. Har akkurat startet på pakkelisten selv. Husk helsekort og info om blodtype. Har blitt anbefalt lactacyd pumpesåpeskum og snacks som ikke er ekkelt å kaste opp. Mange blir kvalme under fødsel så snacks som tørre kjeks/ nøtter er visst bra. Skal også ha med babynest så mini kan bo i sengen vår på barselhotellet! Lykke til med fødsel 🙂

    15. Lykke til! 🙂
      Ville ha hatt med et par ekstra t-skjortene til pappa og amme bh’er til deg. Pappaen her måtte hjem og hente flere – gulp over de han hadde med etter et par timer bare.
      Og til meg fosset melka og var myr søl så amme bh ble våte fort. Store bind får du på stolav men greit å ha med egne til når blødningene avtar 🙂
      Ååå, blir så stas:)

    16. Jeg er veldig glad jeg hadde med ammepute, både når du skal få god ammestilling men også for å kunne ha babyen på fanget og ha to ledige hender. Ellers har du pakka veldig bra! Masse lykke til! 😊 NB. Tøfler bør ha såle, slik at du kan gå i gangene og fra dusj uten å bli våt.

    17. Spot on Nora! Du har med det viktigste, imponerende. Jeg vil personlig anbefale å ta med lipsyl da lufta på sykehuset er knuske tørr, ikke minst nå på vinteren. Og en god håndkrem/bodykrem. Jeg måtte også ha ammesalve da brystene får virkelig kjørt seg de første dagene. Med mye pågang. Hvis du skal amme da så klart. Ift ullsokker så tror jeg ikke du trenger det. Det er varm på sykehuset og etter fødsel er du så full av hormoner som gjør deg ufattelig varm.
      Masse lykke til 😊

    18. Jeg fikk mi første i begynnelsen av februar, og jeg trengte ikke eget toalettpapir ,) Drt på sykehuset var mykt, men dette var i Bergen 🙂 Bind og smertestillende og de store sykehustrusene hadde de på sykehuset, så det pakket ikke jeg. Men savnet en stor håndduk! De hadde bare små håndduker her, så måtte bruke tre stykker når jeg dusjet.. Jeg hadde også med ammeputen, noe som hjalp veldig på ammingen og når vi fikk veiledning, fikk mange tips til ulike stillinger osv! 🙂
      Ellers virker det som at du har mye klart! Vi hadde med maccen også med tv-serier, veldig kjekt når det er dødtid og om man må være på sykehuset et pr dager 🙂

    19. Jeg ville hatt med litt ull til babyen, vi brukte det til og med på sommerbabyen 🙂
      Og til deg: ta med deg ei vannflaske som du kan fylle på, kjekt å ha både under fødsel og amming.. Og hiver meg på å tipse om purelan, og ammebhene bør være store og gode.
      Ammeputer hadde dem mange av på føden her 👍🏻

    20. En ting til forresten. Gaskluter eller flanellkluter til amming/raping er gull verdt. Du får vel låne noen på sykehuset også tror jeg.

    21. Alt annet hørtes bra ut, men den genseren med glidelås ville jeg ikke anbefalt. Det glir bare oppover og er stress når det er så småe.

    22. Ser mange skriver purelan som krem til såre brystvorter, jeg vil anbefale Bacimycin som en får kjøpt på apoteket. Jeg fikk denne anbefalt av lege på sykehus da jeg kom inn med brystbetennelse. Hadde før brukt purelan, men hadde ingen virkning på meg. Når jeg fikk brukt Bacimycin ble det som en helt annen verden for brystnipplene. Alt av sår helet seg fort. Ammeskjold er også gull verdt!
      Masse lykke til!

    23. Ser ut som du har husket det meste! Jeg hadde en powerrade i bagen som jeg drakk mellom riene. Den var gull verdt! Ellers ville jeg kanskje tatt mørke joggebukser. Kjedelig å ødelegge dem om du skulle blø gjennom. Lykke til med fødselen! 😉

    24. Etter hva jeg fikk bruk for mangler følgende 😄:
      – slippers/ sko som er lette å smette av/ på seg – med mindre du har tenkt å bruke tøflene rundtom på hotellet 😉
      – lipsyl / god fuktighetskrem – det blir mye håndvask i starten, og lufta er tørr
      – mykt dopapir!
      – notatbok der far kan notere kort under/ etter fødselen 🙂

    25. Du har pakket kjempe bra!!
      Jeg brukte og bruker enda lite amme bh om jeg
      Ikke skal ut. Jeg synest amme singlet (de har jo litt
      Innbygd hold) er nok når man skal amme så enormt
      Mye…mindre å kneppe opp på og mykere og behagelig for
      Voksende melke pupper. 😆
      Ser flere skriver ull både til baby og som amme innlegg
      Og det er gull værdt. Kle puppene og baby gutt
      Opp i ull.
      Jeg hadde tatt med ekstra bukkse itilfelle mye blod…
      Jeg hadde også med meg karbo drikk (prolong) og hydrate som
      Jeg drakk under fødsel for jeg klarer ikke spise når det står på.
      Om du kan spørr etter badekar som smertelindring,det var helt
      Rått hvor det hjalp!!!! Dæilig med varmen 🙌🏽
      Lykke til!

    26. Trenger ikke eget dopapir, er dusjhode ved toalettene som du kan spyle deg ren med, så klapper du deg bare tørr med papiret som er der😊 slippers hadde jeg med som jeg kunne smette på meg for å gå ned å spise og sånne ting😊
      Lykke til😊

    27. Også hadde jeg ville tatt me et par plagg til deg selv for å sove i, man svetter som regel og melka flyter, så greit å ha noe å skifte med😉

    28. Husk at du får låne bodyer og teppe til lille på sykehuset 🙂 Jakke med hette er dessverre upraktisk til de små.. De ligger jo hele tiden, og da blir hetta bare i veien.. Du får også (låne) store nettingtruser til deg selv – de er supre! Og du får bind i diverse størrelser der. De du trenger rett etter fødselen er helt enorme – vanlige store bind er ingenting i forhold 😉 Salve til såre brystvorter får du også hvis det trengs 🙂 Hvis pappaen kan stikke kjapt hjem og hente ting er det ikke noe vits å dra med seg masse man kanskje ikke trenger! Masse lykke til! Fødsel er vondt, men fantastisk! 😀

    29. Bare tull å ta med eget dopapir, det på St. Olavs er vanlig, mykt papir 😊 Drikkeflaske med plas til isbiter angret jeg på at jeg ikke hadde, man blir sykt tørst av å amme. Og kjøp deg purelan ammesalve, lett å bli sår på puppene (de uger hardt!).

    30. Hei:-) jeg vil anbefale en god drikkeflaske, under min fødsel klarte jeg ikke å spise pga var kvalm- men var veldig godt da jeg fikk saft og isbitert på flaska;-) riktignok var det husholdningsaft som jeg ikke liker, men til neste gang vet jeg at jeg vil ta med meg litt saft;-)
      I Skien der jeg fødde hadde de mini dusj, som jeg spylte med i stedenfor å bruke toalettpapir;-) jeg fikk tilgang på så mye bind jeg ville- det er sikker slik over alt ellers og.
      Vi hadde med nettbrettet, slik at vi så på netflix- hadde ikke så lyst å sitte i felles arealet hele tiden.
      Til fødselen hadde vi laget liste på spotify- så vi hadde med høyttaler. Kan anbefale dette om du liker å høre på musikk;-)
      Masse lykke til Nora, lad opp til en hard treningsøkt og du vil bli overraska over hvor flott kroppen vår er til å takle en fødsel;-)
      💙💙💙💙

    31. Ser mange skriver det, men det som var viktigst for meg var egen vannflaske, lepsyl og purelan.
      Her jeg fødte fikk jeg saft og energidrikk under fødselen, alt av bind/bleier fikk jeg på sykehuset. Vi brukte også sykehusets babyklær helt til da vi skulle reise hjem. Jeg synes det var lettest med tanke på å vaske våre egne babyklær på sykehuset. Vi var heldige å fikk familierom med dobbelseng, da var det fint æ ha babynest slik at babyen kunne sove i mellom oss. Syntes sykehusets toalettpapir var helt ok, jeg var såpass øm der nede at jeg hadde nok ikke kjent forskjell uansett.
      Ønsker deg all lykke til, og husk at fødsel er spennende, du får oppleve noe helt spesielt!

    32. Flip flopper til dusjen. Er ikke så delikat å gå barbeint i barseldusjer. Energidrikker til fødselsarbeidet kom godt med i mitt tilfelle, da jeg var så kvalm at jeg ikke klarte å holde nede fast føde. Ta med noe drikke med ekstra salter i. Lykke til, spennende å følge deg.

    33. Jeg har også såvidt begynt på pakking av bagen idag. Bare to uker til termin, hjelpes. Har tenkt i samme baner som deg, og tenker at det holder sikkert i massevis 🙂 Lykke til! 🙂

    34. Hei 🙂 fødte for tredje gang i sommer, og denne gangen hadde vi med babynest! Veldig praktisk i senga på natta. Sover stort sett med babyen inntil meg, og da slipper jeg å være redd for at baby skal falle mellom madrass og sengekant! Hvis du har babynest, så ta det med 🙂 lykke til 🙂

    35. Jeg rakk aldri å pakke noe som helst, siden mini hadde det relativt travelt og dukket opp to uker før termin. Det eneste jeg ba sambo om å huske, var helsekortet og vannflaske – viktig begge deler! Flasken var med, men helsekortet? Hang på kjøleskapet… 😀
      For oss var det helt ubrukelig med sokker og genser så tidlig. Hun likte ikke å få klær over hodet, så omslags-bodyer er mitt beste tips. 🙂 Sokkene falt bare av… Har sikkert 10 ubrukte par i størrelse micro 😉
      Hadde ikke med babynest på sykehuset, men dette var kanskje det beste kjøpet vi gjorde! Hun kunne ligge i sin egen vugge hjemme, uten at vi var redd hun skulle falle ut. I tillegg til en Ergobaby (bæresele), siden vi var de heldige utvalgte til å få kolikk.

    36. Såne engangstruser som du får kjøpt på apoteket! Litt lettere å få plats med bleier/store bind i dem enn i vanlige truser. Å så er det greit å bare kunne hive dem i søppla hvis det blir lekasje…å tro meg, det er stor mulighet for det etter første fødsel! 😉 Lykke til! 😃

    37. Drikkeflaske!! St.olavs har bare bittesmå vannglass.
      Dusjhåndkle, de har bare bittesmå på føden/barsel.
      Om du sover lett – ta med ørepropper! Mye bråk på sykehuset, og babyen hører du likevel.
      En penn! Husk å spør etter spedbarnsboken på barsel/hotellet – den er veldig bra og fin å bruke til å skrive ned ting.

    38. Jeg hadde sååå vont i høna etter fødsel og synes det var like så greit å spyle meg med dusjen etter dobesøk, tørket meg med et håndkle😊

    39. Hadde tatt med slippers:) veldig kjekt og ha når en skal dusje:)
      Dopapiret på sykehuset er helt greit! Aldri hatt med til mine 2 fødsler. Dem har “dusjhode” ved doen som en spyler med. Og funker fint og klapptørke med Dopapiret dem har 🙂
      Også purelan ! Du vil nok merke såre bryst i starten! Så salve og mye luft tørking er helt supert den første tiden 🙂

    40. Purelan ja 🙂 omslags bodyer som noen over har skrevet er genialt! Sånn generelt. Vi bor 30min unna sykehuset, og samboeren min dro bare å hentet ting om vi trengte det, så er jo ikke krise om dere har glemt noe da dere bor så nærme 🙂 ser ut som du har fått med deg det aller viktigste 🙂 jeg tok med meg altfor mye. Men det er vel typisk oss jenter. Du er snill som pakker til samboeren din, det gadd ikke jeg 😀 Masse masse lykke til! Gled deg til å få nurket! Gleder meg til å se bilder av han, om du deler det da såklart 🙂

    41. Lypsyl og stor vannflaske!! 🙂 Du blir kjempetørst av amminga, mest sansynlig. Hihi! Lypsyl var godt for den tørre lufta.
      Lykke til med siste innspurt!! 🙂

    42. Mitt viktigaste tips er å sørge for mat og drikke som holder magen myk i dagene etter fødsel, så som havregrøt og lignende, ikke noe særlig med hard mage etter en fødsel.

    43. TA MED MAT til deg selv, men særlig mannen. Vet ikke hvordan det er der du skal føde, men i tromsø fikk ikke mannen mat på sykehuset og han holdt på å daue! Vi rakk heller ikke alle måltider på sykehushotellet da mini ammet lenge eller skreik… Tenk at du skal ha tidenes treningsøkt (jeg var toppidrettsutøver før jeg ble gravid, men har aldri vært så støl og mørbanket som etter fødsel).Drikkeflaske er også et must under fødsel 🙂 lykke til!

    44. Anbefaler absolutt ammesingletter. De var gullverdt for meg etter fødsel, da puppene var så sprengte at jeg ikke engang klarte å bruke spileløse amme bh’er 😉

    45. Energi drikker/barer, klenex til musa etter fødselen, stort håndkle om du ikke er glad i små, store nattbind 🙂 du trenger ikke den hette jakka til babyen, hetta kommer bare til å være i veien 🙂 ihvertfall av egen erfaring… masse lykke til 🙂

    46. Xylocain!!!! Salve fåes på apoteket.
      At ikke ALLE födende blir anbefalt dette. Lett bedövende salve som man bare smörer hele understellet med – så slipper man ha så vondt etterpå. Jeg hadde IKKE overlevd uten ette födsel med förste barnet. Den er seriöst SÅ BRA! Smirt ehver gang etter toalettbesök og merket med en gang bedövelsen gikk ut. Så köp den! Med andre barnet hadde ejg ikke vondt etterpå i det hele tatt så da behövde jeg den ikke!

    47. Powerrade, gir litt ekstra energi 🙂 Energidrikke uten koffein blir anbefalt av Stavanger Universitets Sykehus. Jeg hadde ikke sjangs å spise mellom riene, hadde mange tvillingrier og lite pauser. Til gjengjeld var det over på tre timer 😉
      Ammepute savnet jeg, slet med å få til en god ammestilling.
      Babynest tar jeg også med neste gang. 🙂
      Forøvrig anbefaler jeg bodyer med knepping på siden i stedet for de man tar over hodet, hvert fall til babyen blir noen mnd 🙂

    48. Mitt tips er å stjele med deg store bind og ikke minst nettingtruser fra avdelingen :P:P:P Fantastisk å ha de trusene ! 😀

    49. Lipsyl for den tørre lufta.
      hårføner for å tørke seg nedentil etter dusjing, er gull verd!!
      og votter til babyen da de har det med å kløne seg opp.

    50. Ville tatt med vannflaske, purelan, og omslagsbodyer.
      Babyene mine har hatet å få noe over hodet.
      Tepper, flanellkluter, truser osv får du på sykehuset.
      Ville tatt med babysokker til å bruke som votter på babyen, så han ikke klorer seg i ansiktet.
      Vannflaske
      Purelan
      Nattbind
      Omslagsbody
      2x joggebukse
      2x ammesinglet
      2x cardigan/genser uten glidelås
      Pluss noen omslagsbodyer til babyen.

    51. Anbefaler å kjøpe Xylocain, som er en salve du kan smøre i underlivet de første dagene etter fødsel. For meg sved det en del i stingene når jeg tisset, men vil si at 80% av smerten ble borte om jeg smurte på denne før dobesøk. Anbefaler også salve til såre brystvorter, en reddende engel de første dagene med amming. Begge deler får du kjøpt reseptfritt på apoteket 🙂

    52. Purelan!!! Skulle ønske jeg hadde pakket dette ned i fødebaggen. Shampo og balsam. Det hadde ikke jeg med og håret var et mareritt :-/ ellers så noen singletter, truser, sokker, ammebh, GODE (gjerne nye) joggebukser kan man unne seg selv etter en slik opplevelse 🙂 var i allefall kjempegodt å hoppe i ny joggebuksa da jeg var på sykehuset 😀

    53. Som fler nevner over;
      Shampo og balsam
      Flipflops til dusjen
      Purelan
      Lypsyl
      Alt dette glemte jeg og det var ganske irriterende! Haha
      Ellers ønsker jeg det lykke til med fødsel, det er en magisk opplevelse. Og så sprek som du er så går det lett. Du er forbildet mitt!

    54. Har nok pakket det meste. Men litt sminke hadde jeg med. Så jeg følte meg vel 😉
      Har du alt innkjøpt hjemme? Ammepute,store gulpekluter, flasker, brystpumpe, flasker..
      Bepanthen rompesalve.
      Gleder meg til babyen kommer..skulle så gjerne fått en til. Men kroppen tåler ikke flere svangerskap og vi har nok med de vi har 🙂

    55. Vil anbefale deg å pakke med en liten smokke til Ulrik! De sier at man skal være litt forsiktig med smokke i starten, men alle jeg kjenner og meg inkludert har endt opp med å kjøpe en smokk på sykehusapoteket(noe som koster flesk, og man har ofte et lager liggende hjemme😜). Masse lykke til! Fødselen er en fantastisk opplevelse, og jeg gleder meg bare til neste gang det blir min tur igjen(selv om lillegutt er bare 4. Mnd). Nyt de siste dagene 💙

    56. Nora!
      Her var det en lang liste av ting som folk anbefaler deg av ting du “trenger”. Jeg vil bare si at folk er forskjellig, og alle erfarer forskjellige ting. Stol på deg selv av hva du vil ha med til sykehuset, dumt å overpakke. Ikke kjøp ting og tang før du ser at du har behov for det. Du kan fint sende din mann ut på ærend hehe. Det eneste jeg vil anbefale deg er en god varm dress til lillegutt for turen hjem siden det er vinter og du skal fra sykehuset til bilen og bilen til huset.
      Lykke til med den lille!

    57. Hvis det er på St.Olavs du skal føde, anbefaler jeg å ta med pute til barselhotellet. Helt greie rom, men kun ei pute pr pers, og de er ikke tjukke for å si det sånn. Husker det var teit når jeg måtte sitte opp i sengen å amme, så fikk gubben til å kjøre hjem å hente puter til oss! Og et annet tips til når dere kommer hjem, er å få tak i nattlys! Så slipper du å slå på lyset på natta og vekke babyen skikkelig når du skal amme og slikt. Kan kjøpes på Clas Olsson feks. Lykke til med fødselen:-)

    58. Ville pakket med en ullbody til den lille. Eg hadde pakket med noen bomulls body og 2 ullbody + ull longs/bukse hver til tvillingene, brukte bare ullet. Lunt og godt 🙂
      Og det regulerer temperaturen, noe bomull ikke gjør.
      Lykke til med fødsel.

    59. Du trenger ikke papir, sykehuset har plenty med engangstruser og store bind, så det trenger du ikke. Hettejakke til et så lite barn er veldig upraktisk. Dropp den. Bruk mest omslagsbodyer, det har de plenty du kan låne av der, så slipper du drasse med masse skittent babytøy hjem.

    60. Hei! Så spennende tid du er i nå. Husker selv den tiden rett før veldig godt, og brukte lang tid på å pakke, og pakke om, fødselsbagen mange ganger. Jeg var veldig glad for juicen jeg tok med meg under fødselen, siden jeg klarte ikke å få i meg noe fast føde. Den energidrikken de hadde på Ahus fikk jeg rett og slett ikke i meg, men det er jo selvfølgelig smak og behag :)Ellers ser det bra ut. Du får det meste du trenger på sykehuset, og St.Olavs er jo rett i nærheten av byen, så er det noe så er jeg sikker på at dere klarer å få tak i det ganske kjapt.
      Lykke til 🙂

    61. Mitt beste tips er litt utenom det vanlige, men det er virkelig gull verdt!! En DAGBOK! Vi (jeg) bestemte oss for å prøve å skrive ned litt av det som skjedde før, under og etter fødselen. Jeg begynte å skrive, men ga fort stafettpinnen over til samboeren min. Så han har skrevet dagbok om hver dag, fra vannet mitt gikk til vi var hjemme igjen fra sykehuset. Det er så fint å lese hans tanker og følelser om alt som skjedde. Vi ble liggende på sykehuset en uke etter fødsel pga infeksjon, så det var jo litt som skjedde! Tenker det kan være gøy for jenta vår også når hun blir stor.

    62. Masse lykke til! 🙂
      Anbefaler shampo og balsam, 2 ruller toalettpapir (sandpapiret på sykehuset er ikke å anbefale etter fødsel), og maaaange par sokker. Jeg svettet av en eller annen grunn noe helt vannvittig på beina i dagene etter fødsel og hadde med meg for få par :p masse lykke til med innspurten! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg