Fredagsøkta & lettvint lunsj

 

Fredagsøkta er i boks, og det er ingenting som er så godt som den følelsen! I dag trente jeg bein, og selv om det begynner å bli litt problematisk med enkelte øvelser fikk jeg gjennomført ei god økt likevel. Vanlig knebøy med stang på ryggen har gjort litt vondt i det siste, så da unngår jeg rett og slett den øvelsen. I stedet for kjører jeg cable squats, som ikke gjør vondt i det hele tatt men likevel tar godt på beina! I tillegg føler jeg at jeg får bedre kontakt med rumpemuskulaturen med denne øvelsen, så den er en veldig fint alternativ til vanlig bøy akkurat nå.

Genser fra Craft / tights fra Röhnisch (sponsede lenker)


I tillegg til cable squats kjørte jeg sumo markløft, utspark, sittende lårcurl og glutebridge med strikk. For mye buktrykk er ikke å anbefale på trening for gravide, og derfor kjører jeg heller på med flere repetisjoner enn å tenke på at vekta jeg løfter skal være tung. Den totale vekten som løftes blir jo likevel stor, i dag kjørte jeg 4 sett på alle øvelsene og mellom 12-20 repetisjoner. Det svei i beina da jeg gikk opp trappa etter trening, så selv om jeg innrømmer at det er morsommere å løfte tungt så fungerer det godt å trene på denne måten også.


Etter trening var jeg skrubbsulten, og orket ikke å bruke lang tid på lunsj. Derfor gikk jeg innom Rema og kjøpte to rundstykker, og druer. Ost, skinke og makrell i tomat smakte skikkelig godt på rundstykkene denne fredagen. Det trenger ikke alltid å være så fancy, dette er en helt grei lunsj. Akkurat sunn nok, god nok og lettvint nok denne fredagen.

Nå er jeg god og mett, og virkelig klar for å ta helg. Selv om jeg ikke jobber er det likevel noe med den fredagsfølelsen, den er like god uansett!

2 kommentarer
    1. Hei!
      Du er sprek som trener så høygravid som du er! Kult!!😃
      Jeg lurer på om den tightsen er gjennomsiktig? Har ikke en eneste som ikke er det 🙄
      Ha en fin helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg