Sjokoladecravings = muffins


Innlegget inneholder sponsede lenker

Helt siden jeg våknet i dag har jeg hatt utrolig lyst på sjokolade. Heldigvis har jeg en god løsning på det, nemlig sunnere bakst. Det stiller alle behov jeg måtte ha, samtidig som næringsinnholdet er ganske så bra. Da trenger jeg ikke å “nekte meg” noen verdens ting. Det å tenke at enkelte matvarer er forbudt tror jeg nemlig kan skape cravings i seg selv, det er jo ofte sånn at vi har lyst på det vi ikke kan få. Derfor synes jeg det er en mye bedre tankegang å se for seg at man kan spise alle matvarer, men selvfølgelig med måte. Hvis det er flere enn meg som har lyst på sjokolade denne tirsdagen, kan jeg virkelig anbefale disse muffinsene. Nesten litt for gode, men det klager jeg ikke på! Oppskriften ser slik ut:

5 egg

4 ss sukrin gold

4 ss mandelmel

1 scoop belgisk sjokoladeprotein

3 ss kakaopulver

1 ss fiberfin

50 g smør

 2 ts bakepulver

Pisk først egg og sukrin til eggedosis. Bland alt det tørre og rør inn, før du smelter smør og rører inn til slutt. Sett i ovnen på 180 grader i 20 minutter før du tar de ut og lar de avkjøle seg før du legger på glasuren. Denne gangen brukte jeg bare Philadelphia med sjokoladesmak som glasur, den er jo så utrolig god!





To muffins ligger allerede i magen, og det blir sikkert et par til etter trening også. Hverdagskos på sitt beste ♥

13 kommentarer

Siste innlegg