Frisk start på februar

Ikke bare ny uke, men en helt ny måned også! Den har startet helt supert for min del, og det første måltidet i februar ble denne smoothien. Full av proteiner og smaker fantastisk godt! Jeg har brukt 400 g frosne jordbær, 1 banan, 1/2 mango, litt limesaft og en boks cottage cheese original. Kjør alt godt sammen, og smoothien er ferdig! Hvis du ønsker kan du tilsette ekstra søtning i form av sukrin eller stevia, men jeg synes personlig ikke at dene smoothien trenger det. Frukt og bær har jo mye naturlig søtning i seg selv, og denne ble jeg virkelig fornøyd med smaken på!



I går fikk jeg en kjempebra treningsøkt hvor både rygg og armer fikk jobbe. Det kjenner jeg allerede i dag, jeg er så støl at det var vanskelig å flette håret! Uansett, det jeg tenkte jeg skulle tipse dere om i dag er å legge inn en liten intervall på slutten av styrkeøka. På den måten kan du få ekstra fettforbrenning, høy puls og kjørt ut det siste som er igjen av krefter i muskulaturen. Sistnevnte gjelder mest hvis du velger en type intervall som bruker muskelgruppene du allerede har trent. Det er mange måter å gjennomføre en slik type intervall på, for eksempel kan det være med egenveksøvelser som burpees eller jump squats, med kettlebells, battle ropes eller brazilian ropes som vi brukte i går. Vi kjørte 30 sekunder jobbbing og 30 sekunder med pause, i totalt seks runder. Helst liker jeg at det er minst åtte runder, men jeg hadde faktisk ikke sjans! Det ser kanskje ikke ille ut på bildene under, men å dra det tauet er tungt. Å kjøre egne intervalløkter er ikke så aktuelt for meg nå, og da er denne måten å avslutte ei styrkeøkt på en helt super måte å få pulstopper på likevel. Så om du ikke har tid, eventuelt ikke er glad i intervalltrening kan du heller prøve en slik variant etter neste styrkeøkt.

Tights og genser fra Craft (sponsede lenker)


Kanskje dette er noe å prøve ut på den første økta i februar for dere også? Ønsker dere en sprek og sporty start på måneden!

3 kommentarer
    1. Du har virkelig en inspirerende blogg! Du er så seig som trener hele tiden, og lager gode og sunne retter. Takk for at du blogger 🙂

    2. Kjørte armer, bryst, mage og rumpe som start i Februar! Deilig og svett økt, smart å legge til en intervalløkt!
      Har du noen favoritt gruppeøkter om du prøver det og har du noen tips til rumpeøvelser?
      Stå på! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg