Grinlus og smoothiebowl

Dagen i dag startet helt forferdelig. Jeg skulle til fysioterapi på grunn av bekkenløsningen, og måtte først måke frem bilen som var dekket i en halvmeter med snø. Etter 20 minutter med svetting klarte endelig å få den frem, bare for å kjøre den halvveis ut i grøfta. Jeg sto bom fast med bilen på skrå og sperret kjørefeltet. Dette var tilfeldigvis på strekningen hvor Trondheims eneste trikk kjører. Selvfølgelig kom også trikken mens jeg sto helt bom fast, naturlig nok ble trikkesjåføren ble sint på meg og da ble det for mye for meg. Jeg begynte å gråte midt på gata, fikk dyttehjelp ut av grøfta og dro rett hjem. Jeg la meg på sofaen med Guapo og gråt i minst en halvtime til, før jeg tenke at jeg måtte ta meg sammen. Jeg pleier jo egentlig ikke å være ei grinlus, men det har jeg virkelig vært i dag! Jeg tenker at jeg får skylde på graviditeten og at det er hormonene som herjer med meg. Jeg lagde en god og frisk lunsj for å få humøret til å bli bedre, nemlig en smoothiebowl! Her har jeg brukt 200 g bringebær, en banan, 100 g mager vaniljekesam og en scoop vaniljeprotein. Jeg moste alt sammen med en stavmikser, og resultatet ble en tykk smoothie som kan spises med skje. Toppet med frukt, bær, kokos og mandler ble det akkurat det jeg trengte for å få humøret opp igjen.



Jeg får bare tenke at en kjip start på dagen gjør jo at den bare kan bli bedre, og den går allerede i riktig retning. Nå skal jeg kose enda litt mer med Guaposen, før jeg skal ta han med på en fin tur ute. Da kommer nok det store smilet tilbake igjen, og grinlusa forsvinner!

11 kommentarer
    1. HUFF! her hadde jeg begynt å grine sjæl ass, uten noe svangeskap å skylde på! haha. Klarte å kjøre meg fast TO ganger i går i Trondheim på grunn av all snøen, og det var uten å sperre veien for noen, og jeg hadde lyst til å begynne å grine da. Spørs om jeg er ei grinelus x)

    2. Huff, det var jo virkelig maks uflaks. Unødvendig av trikkeføreren å bli sur da. Håper resten av dagen din blir super bra, det fortjener du etter en sånn start! 🙂

    3. Så lite hyggelig av trikksjåføren! Det er jo bare å forvente kaos på veiene med dette været, og det er ingen poeng i å la irritasjonen gå utover andre. Det er han som burde blitt lei seg, ikke du 🙂 Klemmer til deg, og håper resten av uken blir fin 🙂

    4. Men stakkars 💕 Bra du har Guapo som alltid er der for å gjøre deg glad 😘 Og ikke lenge til lillemann kommer! Jeg er så spent! Stooor klem, savner deg! 😘❤️

    5. Du er ikke alene om å ta til tårene! Disse gravid hormonene lever virkelkg sitt eget liv!
      Håper du får en fin dag videre! ☺️ Klem

    6. Jeg klarte å rygge inn i noens front i dag! Så jeg føler meg deg! Det kan skje oss alle. 🙂 Ha en fortsatt fin dag og fin morgendag!! <3

    7. Trengte en litt lett lunsj, så da brukte jeg denne oppskriften på å lage en smoothiebolle – og herlighet så god den ble! Brukte riktig nok skogsbær og la til et par never spinat, men jeg tror jeg har en ny favoritt! Jeg har ikke pleid å ha proteinpulver i smoothier, det skal jeg gjøre nå. Den ble så luftig og god!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg