Babybump bodypump

Det ble ingen mandagstrening i går, men det gikk jeg tatt igjen i dag! Det er alltid godt å trene, men spesielt etter en hel dag på sofaen. Vi er ikke skapt for å sitte på rumpa hele dagen, og derfor melder rastløsheten seg fort etter litt treningsfri. Det er så godt å bruke kroppen, og virkelig kjenne at musklene jobber. Økta i dag er jeg veldig fornøyd med, ingen vondter og alt kjentes veldig bra. Nå har jeg kommet til uke 35 og har klart å opprettholde de tre styrkeøktene mine i uka, og det har jeg store planer om å klare hele veien frem til termin. Helkropp er stikkordet mitt på trening om dagen, og dagens babybump bodypump som det så populært kalles så slik ut:

Sumo markløft 4 x 8, 50 kg

Militærpress 4 x 8, 30 kg

Skrå benkpress 3 x 8, 35 kg

Facepulls 3 x 10, 32 kg

Pushups på bosuball 3 x 8

Glutebridge på bosuball 3 x 12 på hvert bein

Pushups på bosuball er en fin variant å prøve, til variasjon fra vanlige pushups. I dag var disse tunge som bly, men jeg er fornøyd med at jeg fortsatt klarer å gjennomføre de!

Genser og tights (-54%) fra Craft / sko fra Reebok (sponsede lenker)


Glutebridge på bosuball er også en super variant, for litt ekstra rumpepump. Når som det er vanskelig å legge på ekstra vekt på denne øvelsen er det greit å kunne gjøre en vri på den som er tung likevel! Ettbeinsøvelser er ikke det aller beste med bekkenløsning, men jeg klarte ikke å la være under økta i dag. Denne kjennes allerede, og jeg kommer garantert til å være støl i morgen!


Ingenting er bedre enn følelsen etter trening, alltid en lykkerus!

4 kommentarer
    1. Hei. Lurer på om du har kynnere? Jeg sliter veldig med kynnere spesielt de 2 siste ukene. Jeg har selv trent 5-6 ganger i uken. Men har ligge på latsiden nå de to siste ukene pga kynnerne. Jeg er så usikker på om jeg kan fortsette å trene, eller om det kan bli verre. Jeg har heller ikke snakket med jordmor om dette, rett og slett fordi hun mente jeg ikke skulle trene alleredet i starten av graviditeten.. Så vet hva svaret vil være.

    2. Du ser helt fantastisk ut! Og enda så sprek, sykt imponerende til å være så langt på vei 🙂 Rått!

    3. Tips til Tonje 🙂 jeg er i uke 29 og har masse kynnere hver dag. Har selv trent 4-5 dager i uken. Det er mitt andre svangerskap. Både jordmor og lege sier til meg at kynnerene er ufarlige sålenge de ikke blir regelmessige med feks 5 minutters mellorom. Men en må kjenne på kroppen og kanskje roe ned litt når de oppstår. Så jeg trener som normalt, og tar bare litt lenger pause mellom settene dersom det kjennes ut som kroppen trenger det:)
      Du ser knallbra ut nora, stå på!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg