Lørdagsfrokost med proteinpannekaker

Det er ingenting som sier helg mer enn en deilig og lang frokost. I dag falt valget på proteinpannekaker, det er jo så godt! Sunne, enkle og mettende – det blir nesten ikke bedre enn det. De kan fint nytes av både små og store, samt at de smaker godt med og uten pålegg. Jeg min favoritt er å ha cottage cheese eller vaniljekesam på pannekakene, toppet med bær og nøtter. For å lage pannekakene trenger du:

2 bananer ♥3 dl havregryn ♥ 2 egg ♥ 1 dl vann ♥30 g vaniljeprotein

2 ss sukrin gold ♥1 ts kanel ♥1/2 ts bakepulver ♥ en klype salt

Bruk en stavmikser for å mose bananene, før du tilsetter resten av ingrediensene. Bruk stavmikser før å kjøre røra godt sammen, gjerne la den svelle noen minutter før du setter i gang med stekingen. Her er det viktig å ha en god stekepanne og tålmodighet til å steke på middels varme. Med for høy varme blir pannekakene fort brent på utsiden, uten å bli gjennomstekt. Jeg fikk åtte pannekaker av denne oppskriften, som ble mer enn nok til et sultent kjærestepar.


Ønsker dere en nydelig lørdag ♥

4 kommentarer
    1. Holy moly det der så digg ut! 🙂 Hvilket vanilje protein bruker du? Jeg har brukt fitnesguru sitt de siste årene og er så lei. Men så vil jeg ikke bestille noe jeg ikke er sikker på at er godt. Det du bruker, smaker det godt å drikke som en shake også? 🙂 Ha en fin lørdag!

    2. Kristin Antiveros: det var digg også! Jeg bruker Troponin fra Xlife, veldig godt i bakst men jeg har enda ikke funnet en vaniljeshake jeg synes er dødsgod bare som å drikke alene desverre :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg