Alternativ beintrening med bekkenløsning

Jeg har hatt vondt i korsryggen de siste måneden, og har prøvd å ignorere det. Ryggsmerter har jeg hatt en del av det siste året, og tenkte derfor ikke så mye over at det har gjort vondt. Etter en rask sjekk ble det fort tydelig at et er jo egentlig ikke ryggen som har vondt, men bekkenløsning som begynner å bli ille. Det kan være enkelt å se skader/problemer hos andre, og enkelt å overse når det kommer til en selv. Trene får jeg heldigvis fortsatt til, men jeg unngår alle øvelser som utløser smerte. Alt av overkroppstrening går greit, men når det kommer til beintrening må jeg være litt mer kreativ. Vanlig knebøy kjennes vondt, og ettbeinsøvelser bør en unngå med bekkenløsning. Jeg fikk likevel en super beinøkt i dag, som så slik ut:

Goblet squats  4 x 15

Sumo markløft 3 x 10

Strake markløft med kettlebell 3 x 15

Kettlebell swings 4 x 20

Glutebridge med strikk 4 x 15

Wall balls 4 x 20

Hettegenser og tights er begge fra Craft / sko fra Reebok (sponsede lenker)


Å avslutte ei økt med wall balls er helt supert, da går pulsen ofte raskt opp også. Øvelsen utføres ved å stå mot en vegg med en medisinball. Sett deg ned i en dyp knebøy, og gå eksplosivt opp mens du kaster ballen i veggen over deg. Ta i mot den på vei ned, og gjenta øvelsen. Her er det viktig å husket at det skal være en jevn bevegelse hele veien, slik at den ikke deles opp og blir hakkete. Denne øvelsen får i alle fall min puls til å skyte i været!



Glad og fornøyd etter ukens andre styrkeøkt! Det kan kjennes tungt å komme seg ut døra, men det er alltid like godt når man er ferdig. Nå blir det velfortjent sofatjeneste resten av kvelden, det har jeg fortjent!

5 kommentarer
    1. Vettu hva Nora, du er min største inspirasjon. Når jeg føler meg nedfor så går jeg bare inn på bloggen din og ser hvordan du står på hele tiden, og så blir jeg motivert selv. Det er som et fristed å komme inn her. Innleggene du deler gir meg hverdagsglede, rett og slett.
      Du virker helt fantastisk, og jordnær selv om du er på topplisten. Jeg håper at du får nok tid til å pleie deg selv også, og ikke presser deg selv for hardt. Du fortjener det beste. Ha en fin dag!

    2. Det du gjør er bare så beundringsverdig og bra! Synes du er superflott og sprek. Jeg skjønner godt at overgangen fra skikkelig fit til preggers var en ordentlig overgang. Med nummer to var jeg i ganske god form og kjente på “savnet” etter den spreke kroppen jeg hadde underveis i svangerskapet. Heldigvis slapp jeg bekkenløsning med nr 2, men nå er jeg på vei med nr 3, og minstemann er bare ett år og fem måneder, så det merkes på kroppen denne gangen. 🙂 Du er et godt forbilde, Nora. Jeg er i uke 32+2 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg