Bikkjekaldt og snickersgrøt

Jeg må innrømme at det fristet å bare ligge under ullteppet på sofaen da det var tretten minusgrader ute i dag. Likevel er det en god del varmere enn gårsdagens atten minus, så vi kom oss ut likevel. Både jeg og Guapo var godt påkledd, det er et must når det er så kaldt. Guapo nekter å gå med sko, derfor ble han godt smurt inn med potefett før turen. Det er så viktig å passe på de firbeinte i kulden, tenk bare hvis vi skulle ha gått uten sko i denne temperaturen! Vi gikk seks kilometer i dag, og på slutten la jeg inn noen pushups også. Det er så forfriskende å være ute i vær som dette, etter en litt sløv start på dagen var det helt perfekt. Det er virkelig dørstokkmila som er den lengste, for når en først har kommet seg ut er det jo så godt!




Når vi kom hjem var jeg både sulten og hadde lyst på noe varmt, løsningen ble derfor en god porsjon med snickersgrøt. Her har jeg kokt opp omtrent 80 g havregyn med sukrin i. Mot slutten av koketiden tilsetter jeg en scoop sjokoladeprotein og to eggehvitter som røres godt inn. Du må ikke bruke eggehvitter, men det gjør at konsistensen på grøten blir så kremte og god! Grøten topper jeg med en stor spiseskje peanøttsmør. Det ligger fint dandert på bildene under, men før jeg spiser grøten rører jeg peanøttsmøret godt inn. Enkelt, utrolig godt og et måltid som inneholder både proteiner, langsomme karbohydrater og fett.


Nyt lørdagskvelden alle sammen, det er en hel uke til neste gang!

5 kommentarer
    1. Nam, skal jammen testes ut i morgen! 🙂 men hva er grunnen til at du bare bruker hviten og ikke hele egget? Jeg pleier alltid røre inn et helt egg i grøten når den er ferdig kokt.

    2. Det er godt å komme inn i varmen etter en tur! Vi har riktignok “bare” -5, men det er kaldt nok synes jeg. Glad vi ikke har det like ille som dere! Herlig å ha med seg en firbeint venn på tur, Guapo er en skikkelig søtnos! Og den grøten så ekstra god ut med det tilbehøret. God helg!

    3. Grøten så kjempegod ut, men er det mulig å blande med sjokolade whey tech fra ProteinFabrikken, er det det samme som sjokoladeprotein? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg