Strandtrening med kroppsvekt

 

Aller først må jeg bare si at dere er helt herlige! Jeg satt bare og smilte for meg selv da jeg leste alle kommentarene på gårsdagens innlegg, og det føles veldig godt å ikke være alene om å ha slike tanker. Det ga meg faktisk en skikkelig boost, og jeg har følt meg mye bedre i dag! Så tusen takk for at dere er ærlige tilbake og deler erfaringer med meg. Selv om det selvfølgelig er verdt det, så er det jo ikke nødvendigvis sånn at det er en dans på roser hele veien. Det har derimot denne ferien vært så langt, og dette hadde jeg virkelig behov for. Lange late dager ved bassenget, før vi har gått tur/trent litt på kveldstid. Masse tid til avslapping og kjærestekos, akkurat det jeg ønsket meg! Vi er jo selvfølgelig ikke bare late heller, på ettermiddagen når sola ikke er så sterk er det perfekt med litt trening før middag. I dag gikk vi en lang tur langs stranda, og jeg la inn noen runder med styrkeøvelser også. Dette er enkelt å gjøre enten du er hjemme, ute på joggetur eller på vanlig rusletur. Musklene får jobbet litt ekstra, og pulsen går opp – all trening er alltid bedre enn ingen trening! 

Tights fra Röhnisch / sko fra Reebok (sponsede lenker)


Pushups er en super øvelse, selv om bevegelsesbanen blir litt kortere hos meg om dagen. Magen treffer jo bakken så fort! Uansett, prøv å gjør pushus ved å gå helt ned til bakken, da blir den fort mye tyngre. I tillegg til pushups tok jeg knebøy med kroppsvekt og gående utfall, tre runder med hver av øvelsene.

På slutten hadde jeg lyst til å prøve å slå hjul, det har jeg ikke gjort siden i sommer. Det var tydelig at kroppen min ikke helt skjønner hvordan den skal gjøre det med kul på magen! Jeg prøvde nesten 10 ganger, men det gikk bare ikke. Under ser dere faktisk det beste forsøket, og det sier jo litt!
Fredagskveld og straks klart for ny håndballkamp, det blir ikke stort bedre enn det! Selv om vi er i Spania skal jeg gjøre mitt beste for at Norge er de som blir heiet høyest på fra Gran Canaria i kveld. Ønsker dere alle en fantastisk start på helgen ♥

3 kommentarer
    1. Fine Nora! Jeg så deg da vi ventet på bagasjen i Las Palmas, og skulle egentlig komme bort for å rose bloggen din – som jeg har lest fast de siste årene. Men da jeg fikk kofferten var det så mange mennesker på den siden du stod, så jeg kom meg ikke frem. Koselig å se deg i alle fall. Du stråler virkelig!!! Hvor på Gran Canaria er dere? Er selv i Puerto Rico og skal være her en hel måned 🙂 Stor klem!

    2. Flotte deg, Nora 🙂 Livet er ikke alltid en dans på roser, men det gjelder å finne de positive tingene man kan fokusere på. Det er ikke alltid like lett, men jeg synes du virker som en utrolig positiv jente! Slapp av, nyt ferien og skap gode minner med din kjære 🙂 Selv har jeg akkurat kommet tilbake til Anfi Del Mar etter en joggetur til korset på fjellet, det er en tur jeg absolutt anbefaler dere! Tungt for beina, men utsikten er nydelig 🙂 Nå må jeg komme meg ned til bassenget slik at kroppen får litt sol, ha en fortsatt fin ferie! Vi får nyte hvert sekund her i varmen 🙂

    3. Hei! Spennende å lese bloggen din. Jeg er også treningsglad og gravid, foreløpig bare uke 18 men kjenner allerede endel forandringer i kroppen som påvirker treningen. Kunne du skrevet et innlegg om anbefalte treningsøvelser for gravide? Både kondisjon og styrke. Og hvor kjøper du gravid-treningsklærne dine?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg