Graviditet & treningsklær

Innlegget inneholder sponsede lenker

Jeg har fått mange spørsmål om graviditet og treningsklær, så da tenkte jeg å lage et lite innlegg om nettopp det. Det er vel mange av dere der ute det ikke er aktuelt for, men jeg vet hvor vanskelig dette kan være så da er jeg glad for å kunne hjelpe de i samme situasjon som meg! Det er jo slett ikke gøy når 90% av treningsgarderoben ikke passer lenger, men det finnes heldigvis alternativer for oss med små astronauter i magen også 🙂 Jeg elsker, elsker tightsen på bildene under som er fra Röhnisch. Det er ikke en gravidtights, men har så høyt liv og ekstremt god stretch at den går helt fint over magen. Enda har jeg mye å gå på i denne tightsen, så den vil jeg kunne ha hele graviditeten. Den klemmer ikke i det hele tatt og sitter kjempebra på, så dette er virkelig et godt kjøp enten du er gravid eller ei. Jeg har den i størrelse S/M og dere finner den her.

Hvis jeg finner noe jeg liker så er det typisk meg å kjøpe samme plagg i ulike farger. Seamless touch tightsen fra Craft er enda en storfavoritt med høyt liv og med god stretch. Den sorte bestilte jeg lenge før jeg ble gravid, og var veldig glad i den da også. Når den passer over magen enda går det jo ikke an klage! Jeg har den i medium, og dere finner den her. Det jeg synes er supert med disse tightsene fra Röhnisch og Craft er at de like fint kan brukes når graviditeten er over! Det er jo litt kjedelig å bruke penger på klær man bare skal bruke for en kort periode (selv om det  noen ganger føles ut som en evighet). 

Likevel kan det jo være kjekt å ha noen klær som er designet for graviditet også, og jeg har blitt veldig fan av Boob sine klær.  Jeg kommer nok til å bli enda mer glad i merket når jeg begynner å amme, for klærne er designet for at maten skal komme frem enklest mulig. Jeg har tightsen på bildet under i både leopard-print og vanlig svart, begge er ekstremt behagelige å ha på helt uten at det strammer noen plass. Det eneste negative med disse tightsene er at det er litt lite hold, samt at de kan bli litt gjennomsiktige i enkelte lys. Jeg har derfor blitt minst like glad i å bruke de til hverdags med lange cardigans over, som på trening og på tur. Overdelene klarte jeg ikke å ta bilder av meg selv i uten at de så ekstremt tacky ut, så jeg håper dere tilgir meg at jeg stjal bilder dirkete fra nettsiden. Hvis dere trykker på bildene kommer alle klærne fra Boob opp.


Men som dere ser er det ikke noe problem å servere mat raskt i disse treningsklærne! De har også veldig romslig plass til magen, selv om det kanskje ikke ser sånn ut på de små modellene. Men det kan jeg altså bekrefte at de er, for magen min er alt annet enn liten! Jeg har størrelse M i alt fra Boob, og det passer veldig fint. Sånn, det var de tipsene jeg har til både gravide og ammende – og jeg håper det kan være til hjelp! Ha en super torsdagskveld alle sammen 🙂

7 kommentarer
    1. Du er utrolig fin! Jeg fødte for snart 2 mnd siden og har startet treningen for fullt igjen. Jeg har ikke tenkt tanken om at det finnes sport-ammebh en gang, så praktisk 🙂 Tusen takk for gode tips!

    2. Supert med et sånn innlegg, akkurat det jeg trengte. Jeg er 20 uker på vei nå, og synes selv det er vanskelig å finne trenings tights som ikke sklir ned. Hvor langt er du på vei nå? Veldig morro å følge deg!

    3. Så i går at 2XU kommer med treningstights tilpasset gravide! Skal selges på XXL. den må jo være bra? Ikke skli ned mm.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg