Sunn julemarsipan

Mangel på kjøkken gjør det vanskelig å komme med nye oppskrifter, men heldigvis har jeg noen gode gamle på lager. Julemarsipan er en klassiker som aldri går ut på dato, men jeg kan faktisk ikke huske sist jeg spiste vanlig marsipan med sukker i. Det er fordi jeg synes den sunne varianten er akkurat like god, og da ser jeg virkelig ingen grunn til å spise noe annet. Det beste er at oppskriften er lekende lett også, alt du trenger er dette:

3 eggehvitter

80 g mandelmel

80 g sukrinmelis

2 ss sukrin gold

Bland alt godt sammen i en bolle og trekk over med plast. La den stå i kjleskapet noen timer, gjerne over natta. Deretter ruller du kuler eller former figurer som du vil. Her er halvparten dyppet halvparten i  mørk sjokolade, og resten fikk en Atkins-nonstop i seg. Dette er virkelig perfekt julekos, og jeg vet at det vil bli laget mange porsjoner av denne oppskriften her hjemme før julaften.

Lenkene i innlegget er sponset


Kjøkkenet skal være ferdig til i morgen, så da satser jeg på at jeg kan komme med nye og sunne oppskrifter til dere allerede i helgen. I mellomtiden håper jeg disse faller i smak ♥

7 kommentarer
    1. Ja hvorfor kjøpe når det er så enkelt å lage sunn marsipan selv! Men jeg spiser ikke rått egg, så hva kan jeg erstatte eggehviten med?

    2. Hei. Jeg laget disse igår, og hatt deigen i kjøleskapet i natt. Men når jeg skulle prøve å forme kuler, så gikk ikke det, deige er ikke stiv enda, bare helt bløt.. Vet du hva som kan være grunnen til det? Og om det er noe jeg kan gjøre for å redde denne?

    3. Marita: så merkelig! Du brukte kun eggehvittene, ikke sant? Den skal absolutt ikke være bløt så da kan det evt fungere å bruke litt mer mandelmel enn det som står i oppskiften 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg