Frokostfavoritt & black friday

God morgen! Jeg tenkte jeg skulle dele en av mine frokostfavoritter med dere i dag, nemlig nystekte rundstykker. Det slår aldri feil, i alle fall ikke hvis du lager denne oppskriften. Her får du gode og grove rundstykker som gjør at metthetsfølelsen holder seg lenge. For å lage de trenger du:

3 egg 

10 dl havregryn

10 dl sammalt hvete grov

300 g cottage cheese 

1 pakke tørrgjær 

5 dl vann

Pisk eggene lett. Bland alt det tørre godt inn. Tilsett cottage cheese og rør godt før du tilsetter lunkent vann. La deigen deretter heve under plast i ca. en time. Strø litt mel på kjøkkenbenken og lag en “pølse” som du deler i 20 like store emner. Trill de til rundstykker, og la de etterhveve i ca. 30 minutter. Stekes midt i ovnen på 200 grader i 20 minutter før du avkjøler på rist.

Lenkene i innlegget er sponset





Av pålegg kan du selvfølgelig velge akkurat det du vil, disse smaker like godt med både søtt og salt på. Virkelig en god start på dagen med disse! En annen god start på dagen kan være å klikke seg inn på tilbudene under, for nå er Black Friday i gang og det er en hel masse kupp i nettbutikken til X-life. Jeg hater egentlig slike typer dager, fordi det verste jeg vet er å være i butikker med en hel masse folk som nesten er villig til å drepe hverandre for å få tak i salgsvarene. Nettshopping hjemme i stua derimot, det kan jeg gjerne gjøre! Noen av favoritt-tilbudene mine ser dere under, men det er mye, mye mer også. Ta gjerne en titt og ha en super fredag!



5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg