Babyshower cupcakes

Lenkene i innlegget er sponset

Akkurat nå er jeg i babyshower til ei venninne,  og i den anledning måtte jeg selvfølgelig lage muffins! Det er  flere kaker og masse godis her i dag, så da gikk jeg for muffins av det sunnere slaget. Disse vaniljemuffinsene ble søte og gode, prikken over i’en ble biter med mørk sjokolade i røra. Oppskriften ser slik ut:

5 egg

3 ss sukrin

1 ss sukrin gold

4 ss mandelmel

1 ss fiberfin

1 ts vaniljepulver

2 ts bakepulver

50 g smør

60 g mørk sjokolade

Pisk først egg og sukrin godt sammen. Tilsett alle de tørre ingrediensene, og rør inn. Smelt smør og hakk opp sjokolade i passende biter, og tilsett dette til slutt. Stek midt i ovnen på 180 grader i ca 15 minutter før du tar de ut av ovnen og la de avkjøle seg på rist. Når de har blitt kalde kan du lage glasuren, den består av en boks Philadelphia light, 6 ss sukrin melis og 2 ts konditorfarge. Pisk godt sammen og fordel over muffinsene, gjerne rasp litt eksta sjokolade over også.


Disse ble virkelig gode, så har du lyst på litt sunnere bakst i helgen anbefales de på det varmeste! Jeg føler meg utrolig heldig som trygt kan feire babyshower med flotte mennesker, mens situasjonen er helt annerledes for så mange andre ♥

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg