Motivert av dere

Helt ærlig hadde jeg en litt egostisk hensikt da jeg laget #30på45 utfordringen. Jeg har nemlig slitt litt med min egen motivasjon til å komme meg på trening i det siste. For ei som aldri har slitt med treningsmotivasjon tidligere har dette vært en veldig rar følelse. Men jeg er jo vant til å alltid ha et mål å jobbe mot, og da går liksom treningen av seg selv. Enten det har vært mot en fitnesskonkurranse, et løp eller et styrkemål har jeg alltid hatt et klinkende klart mål i sikte. Nå blir jeg ikke særlig mye sterkere eller raskere og treningen går hovedsakelig ut på vedlikehold. Selv om jeg selvfølgelig vet at det er like viktig å opprettholde den har det helt ærlig føltes litt kjedelig og meningsløst. Derfor trengte jeg noe for å booste min egen treningsmotivajon, og det klarte jeg virkelig når jeg fikk med alle dere på laget! Jeg føler at det er så enkelt når vi er en hel gjeng som gjennomfører det sammen, det gir så mye treningsmotviasjon!  Nå har jeg nettopp kommet hjem fra dagens økt, og det kjennes jo alltid så bra etterpå. Jeg fikk en skikkelig utfordring på en core-øvelse jeg tenkte å dele med dere, for denne var nemlig tung! Knytt et tau i en kettlebell, og plasser den noen meter bort fra deg. Stå i pushups-posisjon over tauet, og trekk kula mot deg med minst mulig rotasjon i overkroppen. Jeg kjente alt av kjernemuskulatur jobbe på denne øvelsen!

Lenkene i innlegget er sponset



Det er forresten dagstilbud på X-life i dag, de har Singles Day og kjører -25% rabatt på et valgfritt produkt! Nye treningsklær kan jo hjelpe på motivasjonen det også. Du kommer til nettbutikken her, og får rabatten ved å legge inn rabattkoden single når du kommer til kassen. Jeg burde absolutt bestille meg noe nytt, det er nemlig ikke så mye i skapet som passer lenger. Sånn kommer det vel til å bli noen måneder fremover, så det er bare å bli vant til det 🙂 Jeg prøver å bli vant til å spise mange små måltider også, vanskelig for meg som er vant til tre gigantiske måltider om dagen! Men det er jo mye som er næringsrikt og godt som ikke tar så mye plass i magen også. Cottage cheese, blåbær, mandler og en haug med sukrin gold er et godt eksempel  – det smakte kjempegodt denne onsdagen!


Nå er det sofatjeneste resten av kvelden, velfortjent etter dagens økt synes jeg. Ønsker dere alle en nydelig onsdagskveld, og takk for motivasjonen ♥

7 kommentarer
    1. Og jeg blir motivert av DEG! Har nettopp fullført min andre treningsøkt mot å stå på scenen i bikinifitness, og er helt sikker på at dette er noe for meg! 😀
      Ønsker deg en kjempe fin onsdagskveld, snuppa! 🙂

    2. Jeg blir supermotivert av deg 😀 Haha! Selvoom jeg ikke tagger 30på45 så ofte, så har jeg det alltid i baktankene på treningen, og da tenker jeg naturligvis på deg også, haha!

    3. Og motiveringen er gjensidig! Får mye motivasjon, tips, kunnskap og inspirasjon gjennom bloggingen din! 🙂
      Du klarer ikke å finne motivasjon i hver enkelt økt i seg selv da? Kjenne på godfølelsen og treningsgleden i å være på trening, løfte vekter og bruke kroppen? Det kan være tungt å løfte, men samtidig veldig godt! Bare nyte litt 🙂 Kanskje skifte fokus fra å jobbe mot et langsiktig mål, til å kjenne litt på treningsgleden i hver enkelt økt?

    4. Skulle ønske jeg var like flink til å trene som deg nå som jeg er gravid, men kroppen sier nei.. Glede meg desto mer til å trene senere da! Du er til inspirasjon for veldig mange flotte deg! 🙂

    5. Lin: det er kjempegodt å høre, så hyggelig med slike kommentarer! jeg kan jo ikke løfte så tungt jeg vil nå – og det er jo nettopp tunge løft jeg motiveres av 🙂 men gjør mitt beste likevel 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg