Redningen på en blåmandag

Jeg kjente allerede da jeg sto opp i dag tidlig at denne mandagen kom til å bli tung. Jeg brukte lang tid foran doskåla, før jeg endelig kom meg i dusjen. Men likevel har formen vært laber, og den treningsøkta jeg hadde planlagt ble ikke noe av. Det er jo egentlig ikke noe magisk med mandager, selv om jeg liker å tro det. Det handler bare om hva vi gjør med dagen, og hvordan vi vil ha det. Selv om det var langt ut på ettermiddagen før jeg følte meg i ok form, og da bestemte jeg meg for å gjøre siste del av mandagen så god som overhodet mulig. Selv om det regner kledde jeg på meg, og tok Guapo med ut på tur. Vel hjemme ble det pannekaker, det har jeg spist flere dager på rad nå og blir ikke lei! Oppskriften jeg liker aller best ser slik ut:

3 hele egg

3 modne bananer

1 boks kokosmelk ( 400 g )

60 g vaniljeprotein

200 g havregryn

2 ss sukrin gold

1 ts bakepulver

1 ts kanel og 1 ts kardemomme

Pisk egge og sukrin sammen. Mos bananene med stavmikser, og bland alle ingrediensene godt sammen. Stek på middels varme i panna, gjerne med litt smør i. Jeg toppet med jordbær og Fibersirup, som er et sunnere alternativ til honning og annen sirup. Den kan brukes over yoghurt, havregrøt, is, bær eller i te, og hever virkelig smaken.

Lenkene i innlegget er sponset



Pannekaker og en luftetur med den fineste jeg vet av fikk mandagskvelden plutselig til å bli alt annet enn blå. Det er helt utrolig hvor mye glede som finnes i en så liten skapning, jeg er så ufattelig glad i Guapo! Det er mange som har sagt til meg at jeg ikke kommer til å se på han som babyen min når lillegutt kommer til verden, men jeg vet at det ikke vil endre seg. Da er jeg så heldig å ha to babyer, og kanskje vil jeg smile dobbelt så bredt nettopp av den grunn!

Pannebånd fra Kari Traa / boblevest og kompresjonstights fra 2XU (-25%)

8 kommentarer
    1. Fine Guapo! <3 En hund gir utrolig mye glede i hverdagen, derfor har jeg fire, haha. Jeg tror heller ikke du kommer til å forandre synet på Guapo selv om du får baby, du kommer bare til å måtte fordele kjærligheten på to små gutter isteden 🙂
      Håper du har lyst til å dele bilder av huset deres etterhvert forresten!! 🙂

    2. Hei Nora😊
      Ikke til å unngå å se du er glad i Guapo!!! Skjønner deg så godt, han blir jo som et lite barn han også- er familiemedlem👨‍👩‍👦‍👦
      Lykke til med “preggo” tilværelsen😃 Du ser lykkelig ut!

    3. Du ser jo strålende ut, men hunden din synes jeg ser sint og sterk og skummel ut så den ville jeg ikke hatt i huset i det hele tatt, langt mindre i nærheten av en baby men jeg er redd alle hunder jeg da!
      Ellers så lurer jeg på om disse pannekakene kan fryses siden dette er en stor porsjon .

    4. Anonym: det er faktisk en av de aller mest barnevennlige rasene som finnes i hele verden, så skulle du hatt en hund sammen med en baby burde det vært nettopp en sånn 🙂 de kan oppbevares i kjøleskap noen dager, men frysing tror jeg ikke blir noe særlig godt desverre.

    5. heldige bebis som får vokse opp med så fin vovse som Guapo! <3 klart man har nok kjærlighet til både hund og unge! 😀 trilletur med vogn OG hund er jo perfekt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg