Når ingenting går som planlagt

2015 skulle bli det beste treningsåret mitt noensinne. Jeg satte meg mange mål, og da året startet var jeg sikker på at jeg skulle  klare alle. Jeg skulle stille i Athletic fitness på våren, men på grunn av prolapsen i ryggen måtte jeg ta den lengste perioden med treningsfri jeg har hatt. Etter mange måneder ble ryggen heldigvis bedre, og jeg kunne gjenoppta treningen. Jeg hadde heldigvis flere mål i sikte både Toughest, triathlon og maraton var skrevet ned i kalenderen og jeg satte i gang treningen mot dette. Så fant jeg ut at jeg var gravid, og nå er alle disse konkurransene over uten jeg har gjennomført en eneste en. For første gang i løpet av treningskarrieren min har jeg ikke klart å nå noen av de målene jeg har satt meg .



Når jeg ser på disse bildene blir jeg likevel ikke lei meg eller føler at treningsåret har vært mislykket. Jeg blir heller glad av å tenke på at kroppen min er i stand til å gjøre alt dette, selv om den ikke er det akkurat nå. For det skjer alltid  uforutsette ting, i alle sine liv. Hvor mye vi enn planlegger så er det umulig å vite nøyaktig hvordan dagen din blir når du går ut døra om morgenen. Det du derimot kan gjøre hver eneste dag er å gjøre det aller beste du kan, ut i fra dine foutsetninger. Nettopp det føler jeg at jeg har klart så langt i år og derfor er jeg fornøyd med meg selv på tross av dårlig måloppnåelse. Så hvis du skulle ta ny pers i knebøy i dag men ikke klarte det fordi du har sovet dårlig i natt, så er det helt greit. Da gjør du så godt du kan, og tenker at du skal klare det målet en annen dag. Det er krav overalt i dag både på jobb og skole, men det er kanskje de høye kravene vi setter til oss selv som kan være tyngst. Det jeg vil frem til med dette innlegget er at det trenger ikke nødvendigvis å være sånn. Hvis du gjør ditt aller beste hver dag så er det nemlig mer enn godt nok ♥

10 kommentarer
    1. Ååh, dette trengte jeg! Fikk strekk i ryggen for snart en måned siden, og fikk beskjed om at det ikke er før om enda to uker at jeg er tilbake til der jeg var før skaden. Satte meg mål om å klare fem pull-ups til November, men det går jo ikke nå..
      Har likevel nådd målet mitt i beinpress, ettersom det bare er bein og løping jeg har hatt lov å trene! Så det kom ihvertfall noe godt ut av det! 🙂

    2. Dette var motivasjonen jeg trengte for å komme med på trening idag!
      Jeg er gravid, like langt som deg tror jeg 🙂
      Og ett spørsmål om du har tid å svare meg;
      Den tightsen du bruker (gravidtightsen fra xlife), er du fornøyd med den? Jeg bestilte en fra stormberg og den er helt grei, men veldig stor i str og holder “ingenting” på plass.. 🙂 stå på! Du er flott! 🙂

    3. Hei Nora 🙂
      merket du noen utfordringer i forhold til når du stilte i fitness og det med pcos? Ble du værre? Kan du skrive ulempene med tiden frem til konkurranse? Hvordan føles det, blir man helt tåkete/glemsk, energi?

    4. ….,men om itj træningsmåla din e nådd i år……så ha du nådd et mål som e einda stør einn de…næmle å skoill bli mamma. De ainner måla kainn du ta seinar att.. Løkke te videre

    5. Fine flotte, Nora! 😊
      Kan du skrive litt om din reise med PCOS? Kosthold og eevt medisiner? Menstruasjon og syklus? Trening og stress? Jeg tror vi er flere i samme situasjon 😊

    6. Du er like flott på innsiden som på utsiden Nora 😀 Det innlegget gjorde godt for en sliten gravid som burde trent styrke i løpet av uka men som har vært mye svimmel og dermed ikke orket. Jeg skulle også vært med på en del konkurranser i høst (Oslo Mararon, Viking Race og Oslos bratteste) men de utgikk alle tre da jeg fant ut at jeg var gravid. Men vi oppnår jo noe mye større nå 🙂

    7. Anette: helt enig med deg 🙂 Gratulerer masse med en liten en i magen! Så får vi heller satse på konkurranser igjen til senere år, det er jo ikke som om de forsvinner 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg