Kremet svinewok med eple og vårløk

Hei dere! Jeg tenkte jeg skulle tipse dere om en sunn og god torsdagsmiddag, det trenger nemlig ikke være så avansert. Jeg er stor fan av enkle og raske måltider i hverdagen, så koser jeg meg heller litt ekstra på kjøkkenet i helgene. Denne woken ble storsuksess hjemme hos oss i går, det var faktisk så godt at hver minste bit ble spist opp. Til to personer trenger du:

350 gram strimlet svinekjøtt

1 stilk med vårløk

1 eple

1 presset kinesisk hvitløk

1/2 finhakket chili

Brokkoli

Paprika

2-3 ss soysaus

1 boks kokosmelk (fullfett)

Stek svinekjøttet sammen med hvitløk og chili.  Skjær eple, brokkoli og paprika i passende biter og tilsett i panna. La det steke noen minutter før du tilsetter kokosmelk og soyasaus. Jeg bruker kun den stive delen av kokosmelken, og heller ut resten. Da blir sausen så kremete og god synes jeg! Smak til med soyasaus og gjerne litt salt.  Server gjerne med ris, så er måltidet komplett. 


Mettende, smakfull og full av god næring, virkelig en wok som anbefales! Nå skal jeg jobbe litt, før ukens andre treningsøkt står for tur litt senere.  Ønsker dere alle en sunn og sporty torsdag ♥

2 kommentarer
    1. Lite ttips, jeg ristet boksen med kokosmelk ogg helte den over i en plastboks og inni kjøleskapet en stund, da er alt stivt så en slipper å helle ut noe:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg