Super start med søtpotetpannekaker

De siste to dagene har formen min vært litt bedre, og faktisk følt meg som et menneske litt tidligere på dagen. Så nå krysser jeg fingrene for at kvalmen skal gi seg helt snart! Fra å ikke tåle synet av noe annet enn salte og tørre matvarer før klokka fire har jeg i nå nettopp spist søtpotetpannekaker. Det må jeg si er et stort steg i riktig retning, og det var på høy tid at disse ble servert igjen. Oppskriften ser slik ut:

3 egg

3 ss sukrin gold

6 dl havregryn

500 g søtpotet

60 g vaniljeprotein

2 ts kanel

2 ts bakepulver

3 dl vann

 Kok søtpotet og fjern skallet. Mos med stavmikser til alle klumper er borte. Tilsett resten av ingrediensene, og rør godt. La gjerne røra svelle noen minutter før du setter i gang med stekingen. Trikset med steking er å bruke lav/middels varme, for å unngå at de brenner seg. Det tar litt lengre tid – men resultatet blir jo så bra! Dette en stor oppskrift, og jeg fikk totalt ti tykke pannekaker. Røra holder seg fint i kjøleskap til dagen etter, så du kan godt spare halvparten.  Som topping velger du akkurat det du vil, her ble det blåbær og cottage cheese.

Lenkene i innlegget er sponset




Pannekakene er fulle av proteiner, gode karbohydrater og inneholder sunt fett, så dette er virkelig god næring. Med disse i magen er jeg klar for resten av arbeidsdagen, og ei styrkeøkt litt senere i kveld. Ha en super tirsdag da dere!
 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg