Grove og proteinrike vafler

Da det ikke ble noen oppskrift på bloggen i går passer det jo fint at jeg kommer med en i dag! Vafler er utrolig godt, og trenger absolutt ikke å være usunt. Vaflene i denne oppskriften er grove, sukkerfrie og fulle av proteiner – et perfekt lite måltid med andre ord. Vafler kan du nyte til både frokost, lunsj eller kvelds, det smaker bedre og har ofte bedre næringsinnhold enn vanlig brødskive. Denne oppskriften holder til åtte vaffelplater. Det du trenger er:

5 egg

6 ss havremel

En halv boks mager kesam

1 og 1/2 scoop vaniljeprotein

2 ts kanel

2 ts kardemomme

3 ss sukrin

1/2 ts bakepulver

ca. 0,3 dl melk/vann

Pisk eggene og rør alle ingrediensene godt sammen. La gjerne røra svelle litt før du steker vaflene. Jeg bruker stekespray fra Pam i vaffeljernet, har du ikke det så gjerne bruk litt smør. Stek vaflene til de har fått en gylden farge, så er det bare å nyte!



Av topping kan du velge akkurat det du vil, jeg er jo svak for norske epler at det ble førstevalget mitt. Sammen med litt vanlijekesam og sukrin gold ble det nesten som en liten eplekake! Jeg spiste også et par med ost og syltetøy, det er jo så godt. Ikke la deg lure av at det ser ut som en dessert, dette er virkelig et måltid som metter. Ønsker dere alle en nydelig fredag ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg