Sushi- & treningslykke

Ukens andre økt er i boks, og jeg er superførnøyd med gjennomføringen. Det er så godt å kjenne at kroppen fungerer og spiller på lag! Jeg kommer jo til å bli tyngre fremover, da er det viktig å ha en sterk kropp! Teknikk er det som står i fokus hos meg, men likevel er det fantstisk når vektene begynner å gå oppover. Dagens økt så slik ut:

Markløft 5 x 5, 50 kg

Sittende roing 3 x 10, 32 kg

Nedtrekk 3 x 8, 36 kg

Hantelroing 3 x 8, 14 kg

Rygghev 3 x 10

Ettbeins hipthrust mellom benker 3 x 8

Landmines 3 x 10

Selv om ettbeins hipthrust mellom benker er en øvelse med bare kroppsvekt er den utrolig tung. Har dere ikke prøvd den enda så anbefales den, jeg kjenner faktisk at jeg er litt støl i rumpa allerede!

Sko fra Adidas / tights fra Craft (-40%) / genser fra Better Bodies (sponsede lenker)


Etter trening var jeg både skrubbsulten og sliten. Altså ikke i humør til å være kreativ på kjøkkenet, men det er helt greit noen dager. Derfor tok jeg med meg takeaway sushi hjem, det slår aldri feil! Smaker fantastisk, og inneholder masse næring. Perfekt etter en god treningsøkt! Snill som jeg er kjøpte jeg selvfølgelig med et brett til samboeren også, kjærestepoeng til meg. Jeg er ikke så glad i fritert scampi, så brettet med bare laks er mitt. Ser det ikke deilig ut?



Nå er jeg stappmett, og ligger fornøyd i sofaen mens jeg ser på treningsutstyr. Vi tar jo over det nye huset vårt om to uker, og jeg har et stort treningsrom som skal innredes! Dørstokkmila blir jo ingenting å tenke på når jeg kan trene i mitt eget hjem. Jeg har tenkt ut det meste jeg vil ha, men gjerne kom med forslag til utstyr dere ville hatt i kommentarfeltet! 

8 kommentarer
    1. Ikke for å være slem, men bør man spise rå laks som gravid? Tenker ang listeria? Vet jeg ble advart mot ubehandla laks før jeg ble gravid med flere i familien som jobber med fisk… men d var vel mest røykelaks og sånn, usikker på innhold av listeriabakterier sånn sett, men siden jeg ikke er glad i sushi så var ikke rå laks noe for meg! 🙂 uansett kos deg med graviditeten! 🙂 flott å se at noen orker å trene så mye selv om de er gravid, selv orka jeg nesten ingen ting. Mye pga veldig fysisk jobb da så det var godt å legge seg og slappe av etter hver arbeidsdag!

    2. Irene: absolutt ikke slemt å si i fra 🙂 Men sushilaks skal være helt trygt, gravlaks ol. skal man holde seg unna. Jeg er jo delvis sykemeldt pga oppkast og kvalme, men på ettermiddagen fungerer jeg heldigvis fint og har mye energi 🙂

    3. Så bra! 🙂 ja kan aldri være forsiktig, men så lenge den er oppbevart trygt og ved riktig temp, pluss at den ikke er nerme utgangsdatoen så er d sikkert trygt! 🙂 er jo så mye som er farlig så! Spiste veldig mye man egentlig ikke skulle jeg ja, men holdt meg unna andre ting som kanskje ikke så mange vet om, og det gikk jo bra det og! 🙂 kvalme slapp jeg stort sett bortsett fra helt i starten når jeg fikk det litt på kvelden, men halsbrann fikk jeg i bøtter og spann så kunne ikke gjøre stort når den kom. Var med på gravidsvømming og bare det gjorde at det svei grusomt, så det ble rolig plasking for min del på slutten med lange besøk i badstua! Får håpe du føler deg bedre etterhvert og at du slipper det der hele graviditeten da. Mange som sliter med det til siste slutt og det unner jeg ingen egentlig.

    4. Jeg har alltid vært imponert over treningsinnsatsen din, men litt ekstra nå som du er gravid. Det er virkelig en bonus å bevare treningen, det har helt klart sine fordeler når den store dagen kommer!
      Sushi er kjempegodt, så nå fikk jeg veldig lyst på det selv.. Liker også laks best!

    5. TRX/slynge! Et must. Og bungee- strikk + noe å feste den til slik at man kan drive intervaller innendørs (selv om det krever litt plass å jobbe på, i det minste klar bane fremover).

    6. Hei 🙂 Det er så deilig med treningsrom hjemme, det vil du ikke angre på å ha skaffet deg! Jeg har treningsrom hjemme og det blir brukt flittig. Av utstyr har vi mølle, beinpressapparat, knebøystativ, kabeltrekk, slynge, kettlebells, manualer og strikk. Vi hadde helt klart ikke trengt alt dette, men jeg er glad i alt utstyret vårt 🙂 Gleder meg til å se hvordan ditt blir!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg