Pizza og proteinkakao

Selv om det bare er tirsdag har det blitt både kakao og pizza her i gården. Etter mye oppkast tidligere i dag var det virkelig fortjent med noe ekstra godt itl kvelds synes jeg! Middagen ble speltlompepizza – det er enkelt og godt. Jeg brukte stekt karbonadedeig og spekeskinke på i dag, den kombinasjonen blir jeg aldri lei av. Under brukte jeg grønn pesto på to av pizzaene, og tomatpure på de to siste. Sammen med løk, paprika, cherrytomater og mozarella er pizzaen klar. Inn i ovnen på 220 grader i 8-10 minutter, og middagen er ferdig!

Lenkene i innlegget er sponset



Med litt mat i magen ble jeg i bedre form, og kom meg ut på en superfin tur med Guapo. Noe av det beste jeg vet etter en tur i kald høstluft er varm drikke. Proteinkakao står høyt oppe på lista, og stiller virkelig søtsuget. Kok 6 dl melk sammen med 1 ss kakaopulver, 1 scoop proteinpulver med sjokoladesmak og 1 ss sukrinmelis. For å gjøre det til en ekstra opplevelse anbefaler jeg å lage proteinkrem også! Den er laget av 250 g kokosmelk, 1 ss vaniljeprotein og 4 ss sukrinmelis. Pisk sammen og fordel i de to koppene.



Det er absolutt ikke så ille med høstkvelder, når de kan være så bra som denne♥

9 kommentarer
    1. Hei Nora. Dette ser jo bare fantastisk godt ut. Skal definitivt prøve dette. Og kakaoen ser virkelig yummy ut 🙂
      Og så har jeg er spørsmål jeg håper du vil svare på:
      Når du lager havregrøt, hvor mye havregryn bruker du pr porsjon da? Jeg er normalvektig, 165 cm høy og trener 3-4 dager i uka, men ønsker å holde vekta der jeg er i dag.

    2. Jeg prøvde å lage proteinkaffelatte en gang, men proteinpulveret klumpet seg da det kom i kontakt med varmt vann. Det løste seg ikke opp, men lå bare og fløt på toppen. Veldig delikat. Jeg lurer på om det kan ha noe med typen proteinpulver å gjøre, om det er kasein eller whey… Har du opplevd noe lignende? :p

    3. Kakao er synonymt med høst, det er så godt og varmende! Takk for oppskrift på en sunnere variant, gleder meg til å prøve den 🙂

    4. Hei Nora:)
      Ville bare fortelle deg at proteinpulver skal man ikke spise eller drikke i graviditeten. Det står også på pakkene. Ha en strålende dag:D

    5. Litt annerledes enn kakaoen jeg laget av skummet melk og kakaopulver (ingenting annet) etter joggeturene på 1980-tallet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg