Ring en venn

Mandager pleier å være favorittdagen min i uka, og jeg kan ikke huske sist mandag jeg ikke ville på trening. Men det hadde jeg altså null motivasjon til i dag. Jeg aner ikke hvorfor, men sofaen fristet rett og slett mer enn trening. Likevel vet jeg jo hvor utrolig godt jeg har av det, så hva ble løsningen? Jo, jeg ringte en venn. Egentlig skrev jeg på favebook, men resultatet ble det samme. PT-kollega Mona skulle uansett trene ikveld, så da ble jeg med på hennes økt. Noen ganger er det deilig å bare komme på trening uten å tenke, bare følge en plan. Det ble en crossfit-inspirert økt på oss i dag, hvor vi jobbet på fire stasjoner i 30 sekunder. Deretter ventet 30 nye sekunders pause, før vi gikk til neste øvelse. Totalt var vi på hver post seks ganger før vi var ferdige, og gjett om jeg er sliten her jeg sitter i sofaen nå!

Du kan selvfølgelig velge de øvelsene du vil, så lenge du bruker hele kroppen vil du uansett bli god og sliten av en sånn type økt. Vi kjørte battleropes som første øvelse, det er så tungt!

Genser fra Better Bodies / tights fra Kari Traa / sko fra Adidas (sponsede lenker)

Boxjumps var øvelse nummer to. Her valgte jeg å gjøre en litt forenklet variant fordi jeg synes det er ekkelt å hoppe mye nå. Derfor kjørte jeg heller step-ups med manualer, men det var tungt det også!

Øvelse tre kjørte vi med slam balls, hvor du rett og slett skal kaste ballen hardt ned i bakken. Ned i knebøy-posisjon så fort du klarer og plukk den opp igjen, før du igjen kaster den i bakken. Ballen vi brukte veide 6 kilo.

Siste øvelse var med kettlebells, her kjørte vi 30 sekunder på hver hånd før vi byttet. Enkel, men utrolig morsom og effektiv økt! Jeg er sjeleglad for at jeg ble med Mona, ellers hadde jeg nok ikke kommet meg på trening i dag. Men det føles jo alltid så utrolig godt når det er gjennomført! Helt på slutten fikk jeg en utfordring, nemlig pushups på kettlebells. Jeg klarte så mye som en og en halv repetisjon, med dårlig teknikk. Så det var ikke noe å skryte av, men jeg liker utfordringer! Så her har jeg virkelig forbedringspotensiale 🙂


Hvis dere har prøvd den så gjerne skriv antall repetisjoner dere klarer i kommentarfeltet. På den måten får jeg noe å strekke meg etter!

10 kommentarer
    1. Så flink du er til å trene selv om du er gravid 🙂 Jeg er fortsatt veldig plaget med kvalme/oppkast så blir en del sofatjeneste på meg..
      PS: jeg hadde sikkert ikke klart EN repetisjon engang! 🙂

    2. Forsvarsfrue: det er Sofatjeneste mesteparten av dagen her også, hvis det får deg til å føle deg bedre 🙂 men kvalmen gir seg heldigvis utpå dagen, så da får jeg til å være aktiv på kveldstid!

    3. en ting jeg har lurt på lenge hvorvor bår man tøye ettet kondisjon trening? eneste jeg har fått vite er at man bør gjøre det men aldri hvorfor?

    4. Hei Nora!
      Om man sliter med å gå ned i fettprosent/vekt selv om både kosthold og treningen er på stell, kan det hjelpe med å ha typ geriljakardio/div hurtigintervaller etter styrkeøktene? Eventuelt legge inn rolig morgenkardio/kardio på kvelden de dagene jeg trener styrk (dvs to økter på en dag)?

    5. Kjempe bra side du har Nora, du er en av dem som har motivert meg til å komme skikkelig i gang med treningen. Og jeg har fulgt med på siden din en stund nå. Jeg har også bestemt meg for å prøve å stille i bikini fitness til våren 2016. 🙂 har du noen bra tips til rumpeøvelser og baksidelår? som er litt utenom de store baseøvelsene. 🙂 ønsker deg en fantastisk dag videre

    6. Hvordan klarer du å få kettlebellsene til å stå stille i den siste øvelsen med pushups på kettlebell? I mitt tilfelle velter de bare med en gang fordi håndtakene er runde? Har kjørt pushups på kettlebells som står andre veien uten problem men aldri skjønt hvordan det er mulig å plassere dem “opp ned” uten at de velter..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg