Svar på spørsmål

Var det planlagt å bli gravid?  Når har du termin, og vet dere kjønn? Så dere for dere barn i nær fremtid eller var det helt fjernt og et vanskelig valg om dere skulle beholde eller ikke?

Det var absolutt ikke planlagt å bli gravid, så det kom veldig som et sjokk. Likevel var det ikke noe vanskelig valg for oss, selv om vi hadde sett for oss at det skulle bli noen år til vi skulle bli foreldre. Jeg hadde fortalt samboeren at han måtte vente til vi ble 30 før det kom en baby, men nå blir det altså fire år tidligere. Det har jeg bare positive tanker og følelser rundt, det kjennes bare så riktig akkurat nå. Vi vet ikke kjønn enda, men termin er i slutten av februar. Jeg gleder meg utrolig mye til å møte den lille mageboeren!

Er du på noe slags “diett” nå, eller spiser du bare som du vil? Teller du makroer/kalorier (før og nå)?

Jeg er absolutt ikke på noen diett nå, men prøver å holde kostholdet noenlunde normalt. På formiddagen er det helt umulig på grunn av kvalme, men på kveldstid prøver jeg å spise mye og næringsrik mat. Det er enda viktigere enn noen gang å spise sunt nå synes jeg, babyen får jo den samme næringen.  At noen velger å holde en diett med kaloriunderskudd mens de er gravide synes jeg bare er kjempetrist. Jeg har faktisk aldri telt kalorier, når jeg har vært på diett har denne vært styrt av en coach som har hatt styr på den biten. Ellers i året prøver jeg bare å ha et så godt kosthold som mulig.

Hva er ditt beste tips for å overvinne dørstokkmila?

Mitt aller beste tips er faktisk å se for meg at jeg bare skal trene i 10 minutter. Enten det gjelder styrke eller løping sier jeg dette til meg selv på dager hvor  motivasjonen ikke er på topp. Da sier jeg til meg selv at så jlenge jeg kommer meg opp av sofen og på trener de 10 minuttene, så kan jeg legge meg på sofaen igjen etterpå. Da blir det så mye lettere å komme seg ut døra synes jeg, og når jeg først er i gang så har jeg enda ikke opplevd at jeg har lyst til å gi meg etter 10 minutter. Bare jeg kommer meg ut døra og får kroppen i bevegelse, så går liksom resten av seg selv. Så det er mitt beste tips!

Hvordan startet ditt liv som blogger og pt?

Jeg startet bloggen før jeg skulle stille i bodyfitness i 2011. Jeg følte at det var veldig mange fordommer rundt fitness, så jeg ville forklare litt mer hva det gikk ut på. I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å fortsette med bloggen etter det, men så var det så gøy at jeg bare fortsatte. Trening og kosthold har gitt meg så utrolig mye, at jeg ville ha muligheten til å gi den samme opplevelsen til andre. Derfor valgte jeg å ta PT-utdanning i fjor 🙂

Er du utdannet noe? Forstår at du er PT, men hva gjorde du på videregående og etter det?

Jeg gikk allmennafag på vgs, og etter det tok jeg en bachelor i økonomi og administrasjon på Trondheim økonomiske høgskole. Den bacheloren er jeg utrolig glad for at jeg tok, det er en utdanning som kan brukes til ufattelig mange typer jobb. 

Har du noen gang spist en hel freia melkesjokolade alene i dine “treningsår”?

 Haha, svaret her er JA! I løpet av en kveld kan jeg desverre lett finne på å spise en hel alene hvis jeg har kjøpt sjokolade. Jeg er nemlig ikke en sånn som klarer å spise to biter og legge den fra meg. Nettopp derfor kjøper jeg sånne plater veldig sjeldent, fordi jeg vet hvordan det ender. Med kvalme, som regel!

Hva planlegger du å gjøre etter graviditeten?

Jeg tenker å gjøre akkurat det jeg gjør nå!  Jeg vil fortsette med jobbing, trening og blogging som normalt også etter babyen har kommet. Jeg skjønner jo selvsagt at prioriteringene vil bli en god del annerledes og at jeg ikke vil ha like mye tid, men det ser jeg absolutt ikke mørkt på. Jeg er helt sikker på at det kommer til å gå kjempebra!

Kunne du tenkt deg å stille til fitness igjen en gang i fremtiden?

Jeg skulle jo stille i AF denne våren, men prolapsen satte en stopper for det. Jeg har jo prøvd meg i både body- og bikinifitness, og har virkelig lyst til å stille i athletic fitness en dag. Men når det eventuelt blir kan jeg ikke svare på, jeg tenker at jeg får ta det litt som det kommer. Så det er virkelig noe jeg har lyst til å gjøre igjen 🙂

Hvordan ser en typisk ”treningsuke” ut for deg?

Nå om dagen er den veldig enkel, jeg trener styrke tre ganger i uken. Jeg har et veldig grunnleggende fullkroppsprogram akkurat nå, og det passer meg fint. Ellers går jeg daglig turer med Guapo, gjerne ekstra lange de dagene jeg ikke trener styrke.

Hva er dine beste øvelser for bein og rumpe?

Her er det utrolig mye å velge i, men for bein må jeg si knebøy. Utfall og rumenske markløft kommer tett etterpå! For rumpe er favoritten min glutebridge med beina på step. Jeg får så utrolig god kontakt av å ta øvelsen på den måten!

Jeg får lage enda et innlegg senere med svar på flere spørsmål, men dette ble nok tekst for denne gangen synes jeg. Så om du ikke fikk svar på det du lurte på i i kveld er det bare å være litt tålmodig, så kommer svar etterhvert! 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg