Sumo markløft og onsdagstaco

Onsdag og ukens andre styrkeøkt sto på planen! Denne gangen ligger fokuset litt mer på overkropp, men jeg har likevel valgt å ta med en super øvelse for bena. Sumo markløft er en av mine favorittøvelser, perfekt hvis en ikke har mulighet til å ta vanlig markløft. Dette kan være grunnet mangel på bevegelighet, dårlig teknikk eller på grunn av skade som for min del. Jeg skal la ryggen bli mye sterkere før jeg kjører vanlig markløft igjen, men i mellomtiden skal jeg kose meg med sumo markløft. Du starter med en bredere fotstilling enn på vanlig markløft, og stanga skal være tett inntil leggene. Senk rumpa ned mot gulvet, og ta tak i stanga med hendene på innsiden av knærne. Press brystet opp og frem, så er du i startposisjon. Med lår og rumpe skyver du opp, husk å ha strake hender gjennom hele løftet. Startposisjon ser dere også på bildene under. Husk som alltid å skvis rumpa på toppen av løftet. Dette er en øvelse man kan bli veldig sterk i, jeg kjørte superlett i dag med 25 kilo. Økta så slik ut: 

Sumo markløft 3 x 10, 25 kg

Nedtrekk 3 x 10, 23 kg

Sittende roing, 3 x 12, 18 kg

Sittende skulderpress 3 x 10, 6 kg

Stående sidehev 3 x 12, 3 kg 

Kneetucks i slynge 3 x 8 

Genser fra Better Bodies / tights fra 2XU / sko fra Reebok (sponsede lenker)


Jeg måtte bruke lang tid på oppvarming i dag – jeg er nemlig helt sinnsykt støl etter mandagens økt! Trapper har vært mitt verste mareritt, og jeg kunne aldri se for meg at jeg skulle bli stiv som en stokk bare av en styrkeøkt. Men sånn er det når man har vært ute av gamet lenge, og jeg vet det bare kommer til å bli bedre. Jeg går bare rundt og smiler for meg selv på trening nå, det jo verdens beste følelse å trene styrke! Nesten så jeg hadde glemt hvor godt det er, ikke rart jeg elsker å drive med dette. Noe annet jeg elsker er taco, og for andre gang denne uken ble det middag i dag. Jeg må nesten på avvenning snart tror jeg, klarer ikke å slutte!  Men når det er så sunt, så godt og så enkelt gjør det vel ingen skade. Det er jo tross alt lillelørdag også!



Ha en fortsatt super kveld da dere!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg