Sommerfavoritt – sukkerfri gele

Gårsdagens innlegg om sommeris ble godt mottatt, derfor forsetter jeg i samme stil! I dag er det mandag, men ingen grunn til å ikke spise dessert hvis du lager en litt sunnere variant. Denne er sukkerfri, inneholder nesten ingen kalorier og smaker selvfølgelig supergodt. Jeg snakker om Funlight gele, som er en favoritt hver eneste sommer. Det du behøver er 3 dl konsentrert Funlight, 7 dl vann og en pakke med gelatinplater. Varm opp blandingen under omrøring, det trenger ikke å koke men gelatinet skal være helt oppløst. Husk å rør godt slik at det ikke setter seg fast på bunnen. Når det er ferdig oppløst heller du blandingen over i glass av passende størrelse, og sett til avkjøling i kjøleskapet. Geleen er ferdig i løpet av ca 5 timer, da er det bare å hive innpå. For ekstra smak av sommer kan du gjerne la frukt eller bær stivne i blandingen, jeg har brukt bringebær her. Det er også toppingen, sammen med lime-kesam. Virkelig en sommerfavoritt her i gården! Smaken på geleen kan du selvfølgelig velge selv, jeg elsker å bruke bringebær men andre smaker er godt det også. 





Har du en sunn sommerfavoritt så del den gjerne i kommentarfeltet!

3 kommentarer
    1. hei. vil du være med i hallen en dag å spille håndball? du hadde blitt god i håndball. du trenger bag, en håndball, Select-knebeskyttere, drikkeflaske, sko, klister, håndballdrakt, håndkle og håret i fletter.

    2. Hei!
      Hadde du kunnet prøve å legge ut noen oppskrifter som er forholdsvis sunne, men som ikke inneholder kunstig søtning (f.eks. aspartam, sukralose, acesulfam K o.l.) eller stevia/sukrin o.l? Jeg tåler nemlig ikke disse søtningsstoffene, og det er kun “vanlig” sukker som jeg tåler. Jeg tåler sikkert flere, men har ikke funnet noe enda. Det hadde vært fint å til en forandring kunne følge en dessertoppskrift/kakeoppskrift o.l. fra en blogg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg