Sunn sommeris med kokos og bær

Ingenting smaker like mye sommer som is! Det er et must når solen titter frem, og i dag har det virkelig vært sommervær her i Trondheim. Jeg spiser ofte is om sommeren, og foretrekker å lage mine egne. Det er så enkelt, og kan lages på utallige mange måter. Det er faktisk bare fantasien og dine egne smaksløker som bestemmer. I dag gikk jeg for en av mine personlige favoritter, nemlig kokos-is. Det er lekende lett, alt du trenger er en boks kokosmelk, 2-3 ss sukrin og ca. 400 gram frosne bær. Bruk kun den stive delen av kokosmelken, og rør alle ingrediensene godt sammen. Bruk den typen bær du liker best, i denne isen har jeg bjørnebær og bringebær. Fordel i former, og plasser i fryseren et par timer. Da står du igjen med sunne og gode ispinner, som inneholder lite kalorier og med bare gode næringsstoffer i! 



Perfekt på en varm sommerdag som denne!

17 kommentarer
    1. Anonym: kokosmelk har også vitaminer og mineraler, i tillegg til fettet 🙂 og bærene er fulle av vitaminer og antioksidanter – så da er det mye bra i denne isen!

    2. Anonym: fkokosmelk boksene har en fast og en flytende del – du skal kun bruke den faste delen 🙂 viktig å ikke bruke light varianten , det blir ikke det samme.

    3. Hei! 🙂
      Du jeg sitter her i sofaen nå en søndagskveld og er litt oppgitt over meg selv over hvor vanskelig det skal være for meg å kunne komme dit jeg vil være kroppsmessig. Jeg har tidligere slitt mye med bulimi og er livredd for å falle tilbake, men har bare så lyst til å gjøre det riktig og FÅ EN FLAT MAGE! Hehe huff jeg føler meg så teit og desperat men lurte på om du kunne tipse meg om hva jeg burde gjøre?? Hører så ufattelig mange teorier om hva man skal gjøre og det er så vanskelig å vite.. Nå tenker jeg både trening- og kostholdsmessig:) håper du kan ta deg tid til å svare, da blir jeg kjempeglad! 🙂
      Stor klem!

    4. Ja hva er forskjellen? Er d noe galt hvis man heller oppi hele greia den harde og tynne delen av kokosmelken? Engang skrev du at du brukte hele greia og skilte ikke mellom de delene.. Jeg bare lurer på forskjellen😊takker for evt svar👍👍👍

    5. Hanne: det blir veldig mye væske bare hvis du tar den med, vil ikke bli samme konsistens når det kommer til å lage is! I smoothie bruker jeg alt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg