Chocolate, walnut & gojicookies

Jeg har blitt syk, og hva er vel bedre enn litt kos når en ikke føler seg helt i slaget. Jeg har kun maktet og å gjøre en fornuftig ting i dag, og det er å lage disse kjeksene. Resten av tiden jeg jeg tilbringt i senga med serier, og jeg håper virkelig jeg er bedre til i morgen. Kanskje gjør kjeksene susen, de var i allefall utrolig gode! Det du trenger er følgende: 

2 ss smør

1 dl sukrin

2 ss sukrin gold

3 egg

3 dl havremel

1 dl havregryn

1 dl vann

 1 ss bakepulver

Sukkerfri sjokolade

Valnøtter

Gojibær

Smelt smør i en liten kaserolle, og når smøret har smeltet tilsettes sukrinet. La det smelte godt sammen, før du heller i vannet og rører godt. Pisk egg i en bolle, og tilsett den smeltede smørblandingen. Tilsett alt det tørre, og bland alt godt sammen. Jeg brukte ca 60 gram sukkerfri sjokolade, en håndfull valnøtter og gojibær i mine kjeks. Del de opp i passende biter og godt inn i den ferdige røren. På et papirkledd stekebrett fordeler du røren med to spiseskjeer, jeg fikk ni store kjeks av denne oppskriften. Stek midt i ovnen på 200 grader i 20-25 minutter, og la kjeksene avkjøles på rist. Server gjerne med et glass iskald melk til.


Uansett om du er syk eller bare har lyst på noe godt anbefales disse kjeksene på det varmeste.  Jeg føler meg faktisk litt bedre allerede, bare etterå ha spist to.

7 kommentarer
    1. Uff, det er aldri gøy å være syk. Nå vet jeg i hvert fall hva jeg skal spise neste gang jeg ikke er helt i form, hehe. Du får lytte til kroppen og ta det med ro, så blir du nok frisk fortere enn du aner 🙂 God bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg