Tomat- og mangosalsa

Endelig er det fredag! Det betyr taco for mange hjem i Norge, og jeg tenkte å komme med et lite tips for å gjøre den litt ekstra spennende i dag. Hvis du lager salsa selv i stedet for å kjøpe på glass synes jeg retten blir hevet mange hakk. Tomat- og mangosalsa er min favoritt, med det søtre fra mangoen sammen med det sterke fra chilien. Det er så utrolig godt, sunt og setter virkelig prikken over i’en i mine øyne. Det du trenger er følgende:

5 tomater

1 mango

1/2 rødløk

1/2 rød chili

1 ss olivenolje

Saften av 1/2 lime

Salt & pepper

Skjær tomat, mango og rødløk i små terninger. Finhakk rødløk og chili som du blander godt inn. Vil du ha den ekstra spicy kan du fint tilsette litt mer chili, i mine øyne var det nok med en halv. Tilsett olje, og smak til med krydder og limesaft til slutt. Jeg toppet med litt rød pepper på toppen, her kan du også bruke fersk koriander om du har det.

Denne er absolutt ikke begrenset til bare taco, men kan brukes som tilbehør til det meste! Det passer like godt til grillmat som til kylling og laks. Så når dere handler inn til taco ikveld bør dere absolutt vurdere denne oppskriften, den er så ufattelig enkel men gjør så mye for måltidet. Nå må jeg svinge meg rundt, snart kjører vi til Frøya for å feire mammas 50 årsdag i helgen! Joggeskoene er selvsagt pakket ned, og jeg gleder meg virkelig til en helg på kysten. Nyt fredagen, og riktig god helg til dere alle!

6 kommentarer
    1. god fredag! 🙂 du ga iallefall meg en god latter og bra start på dagen med intervjuet ditt med trd.by!! *sandkassa* haha 😉 forfriskende lesning :)) god helg 🙂

    2. Dette ser kjempegodt ut! Aldri tenkt på å bruke mango sammen med tomat og løk, men nå skal det testes. Med koriander!
      God helg!

    3. Artig spørsmålsrunde med deg i Adressa i dag 🙂
      Jeg tåler heller ikke mye alkohol, og det er trolig fordi det er mange måneder mellom hver gang. Har det mye moro likevel 🙂
      God helg! Min skal tilbringes i kommunens ytterste utpost, og jeg gleder meg vilt! 😀

    4. Denne tomat og mangosalsaen prøvde vi til middagen i kveld (svinebiff med chips) og den ble en stor suksess. Knallgodt! Takk for godt tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg