Morgenfugl & favorittrundstykker

God morgen alle spreke lesere! I dag var jeg tidlig oppe for å rekke alt jeg har planlagt i dag, og for å sikre god energi startet jeg dagen med en fantastisk god frokost. Favorittrundstykkene mine er ferdige på 30 minutter, er stappfulle av sunne ingredienser, smaker godt og gjør at du holder deg mett flere timer. Oppskriften på rundstykkene har jeg postet før, men en god ting kan ikke gjentas for ofte. Det du trenger er:

7 dl havregryn

2 dl sesamfrø

2 egg

2 dl melk

1 dl vann

2 ss fiberfin (kan sløyfes)

1 ts bakepulver

1 ts salt 

Bland alle ingrediensene sammen før du former til rundstykker. For å gjøre det enkelt lager jeg de ofte i muffinsformer, men du kan fint forme de med hendene også. Stek midt i ovnen på 200 grader i 20-25 minutter, før du tar de ut og lar de avkjøle seg å rist. Da har du åtte rundstykker du kan toppe med favorittpålegget ditt!



For min del blir jeg aldri lei av kokt egg og kaviar, det er så godt! Kyllingpålegg er en sikker vinner det også, og sammen med den fantastiske smoothien ble dette virkelig en god start på dagen. I smoothien har jeg en blanding av jordbær, ananas, banan, mango og litt vaniljekesam. Nå er jeg virkelig klar for å ta fatt på denne dagens gjøremål, full av god energi. Jeg har så mye spennende på gang som jeg gleder meg til å fortelle dere om, jeg må bare få de siste detaljene helt på plass først. Ønsker dere en nydelig start på dagen, nå er vi halvveis til helg også!

7 kommentarer
    1. Takk for masse gode tips! Disse skal jeg prøve! Hvor lenge holder de seg ferske, og har du prøvd å fryse dem? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg