Supersunne rundstykker med gulrot

Disse rundstykkene ble en ekstremt god start på dagen! Det er lenge siden jeg har brukt gulrot i brødbakst, men nå kommer heldigvis en ny oppskrift til dere. Gulrot er jo så godt, gir veldig god smak, gir ekstra vitamin A og er kalorifattig. Oppskriften på rundstykkene ser slik ut:

3 egg

2 dl melk

 6 dl havregryn

1 dl solsikkefrø

1 ts bakepulver

2 raspede gulrøtter, mellomstore

1 ts salt

1 ts sukrin

Pisk eggene lett, og tilsett resten av ingrediensene. Form til rundstykker med hendene, og fordel på et bakepapirkledd strekebrett. Stekes på 200 grader i 20 minutter.


Jeg fikk totalt syv rundstykker av oppskriften. La de avkjøle seg litt på rist, før du har på det pålegget du liker best. De ble utrolig gode med både søtt og salt på, og nå gleder jeg meg allerede til lunsj!



Nå venter PT-timer på denne jenta, ha en super onsdag alle sammen!

8 kommentarer
    1. Super fin blogg med masse fine innlegg. Ha en super fin dag videre og stå på med bloggingen! Hvor finner du inspirasjon til å blogge, og hvor finner du tips til hva du skal blogge om?

    2. Mine ble litt rå inni, hadde de i stekovnen i over en halvtime. Kan det være at jeg lagde de for store eller har det noe å si at jeg ikke brukte bakepulver?:s ellers kjempegode 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg