A fresh start

Ikke bare ny uke, men ny måned også! Det må jo gi enda flere muligheter, og jeg har i allefall startet denne uken på en god måte. Hver mandag handler jeg inn slik at jeg har det meste av matvarer jeg trenger til resten av uken. Å ha gode råvarer og sunn mat i kjøleskapet gjør det så uendelig mye lettere å ta de rette valgene når man begynner å bli sulten. Samtidig synes jeg også det er veldig viktig å ha raske alternativer tilgjengelig, slik at jeg enkelt kan lage sunn og næringsrik mat på noen få minutter. Dette vet jeg kommer til å bli en hektisk uke, og nettopp derfor har jeg handlet inn mat med det i bakhodet. Alt handler nemlig om planlegging, det gjør hverdagen så uendelig mye lettere!




Dette er en veldig typisk handlekurv for min del, med mye meieriprodukter og frukt. Et tips er å blande de nye og utrolig gode kesamvariantene halvt om halvt med mager kesam Da får du bedre næringinnhold, og kjenner fortsatt den gode smaken. Samtidig er jeg glad i knekkebrød med proteinrikt pålegg, havregrøt og omelett som raske alternativer. Karbonadedeig og kylling steker jeg som regel to ganger i uken, så har jeg matbokser klare. Og før noen arresterer meg på at jeg kjøper laktosefrimelk og glutenfritt havregryn når jeg spiser både kesam og knekkebrød, så er det for at kjæresten er intolerant. Det er jeg sjeleglad for at jeg ikke er, det går faktisk ikke en eneste dag uten at jeg spiser meieriprodukter! Dagens tips fra meg er altså å dra på matbutikken om du ikke har vært der enda, og gjør deg klar for en ny og sunn uke. Da gjør du det så mye enklere for deg selv 🙂

9 kommentarer
    1. Men kan ikke dette bli for mye av det gode? For bare 1-2 generasjoner siden fikk folk minst halvparten av energien fra sukker, hvetemel og annet lyst mel/gryn og margarin/olje og levde bra på det, så kan ikke dette kostholdet rett og slett føre til et for stort inntak av vitaminer, mineraler, proteiner og fiber ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg