Blueberry & banana pancakes

Det er fredag – og for å starte helgen på best mulig måte ble pannekaker dagens første måltid. Disse ble utrolig gode om jeg skal si det selv, og selvfølgelig med bare sunne ingredienser. Disse gir god energi med et innhold av både proteiner, karbohydrater og sunt fett. Jeg har alltid vært glad i blåbær på pannekakene mine, men denne gangen ble det blåbær i selve røra. Er du en større fan av bringebær eller jordbær kan du selvsagt bruke det også. Oppskriften ser slik ut:

200 g havregryn

3 modne bananer

100 g blåbær

1-2 dl vann

3 egg

60 g vaniljeprotein

2 ss sukrin

1 ts bakepulver

1 ts salt

Mos bananene med stavmikser. Tilsett resten av ingrediensene, og rør alt godt sammen. Mengden vann kan du justere litt selv, ut i fra hvor tykke/tynne du ønsker pannekakene dine. Jeg elsker tykke pannekaker, og derfor bruker jeg bare 1 dl vann selv. Stek på middels varme stekepanna, jeg bruker litt cocosa i slik at de ikke blir brent. Dette er en stor oppskrift, så den holder til to sultne personer.




Som alltid når jeg spiser mat sitter denne luringen under bordet, og håper på at det skal falle ned noen smuler! Nå skal jeg ta han med meg ut på tur i regnværet, før det blir noen timer PT-jobbing og helg. Ha en super og sporty fredag alle 🙂

11 kommentarer

Siste innlegg