Magisk lunsj med grove rundstykker

Borte bra – hjemme best! Vi landet i natt og jeg sto opp for en times tid siden, sulten som en ulv. Noe jeg alltid savner når jeg er ute på reise er mitt egen kjøkken, og muligheten til å lage akkurat den maten jeg vil. Vi hadde kjøkken på leiligheten vår i Mallorca også – men det blir uansett ikke det samme uten de gode, gamle ingrediensene. Derfor ble det en skikkelig god lunsj i dag, og det smakte virkelig helt magisk! For å lage rundstykkene trenger du følgende:

6 dl havregryn

2 egg

1,5 dl sesamfrø

1,5 dl linfrø

1,5 dl solsikkekjerner

3 ss mager kesam

2 dl vann

1 ts bakepulver, 1 ts stevia & 1 ts salt

Bland alle ingrediensene godt sammen, og form til rundstykker. Legg på et bakepapirkledd stekebrett, og sett inn i ovnen på 200 grader i 20-25 minutter. La de avkjøle seg litt på rist, før du tar de ut og topper med det pålegget du liker best.


Jeg har virkelig savnet kaviar, cottage cheese og ikke minst melk denne siste uken – så det ble litt av alt til lunsjen i dag. Har dere forresten prøvd eple på hvitost før? Det er utrolig godt! Disse rundstykkene er supersunne, fulle av god energi og metter virkelig. Nå er jeg god og mett i magen, og klar for å ta fatt på dagen!


Ønsker dere alle en strålende onsdag!

10 kommentarer
    1. Ja! Jeg har prøvd eple på hvitost før, men jeg synes det blir enda bedre med litt kanel på også. Det bør du prøve!

    2. Mmm, grove rundstykker er kjempegodt! Skal bake disse i helgen, takk for oppskrift 🙂 Ble sulten av disse matbildene, farlig!

    3. Velkommen hjem 🙂
      Disse så kjempegode ut Nora, og må prøves (kanskje allerede i kveld!!) 😛 Takk for deling av oppskrift 🙂
      Epler på hvitost er godt, men noe som jeg personlig synes er enda bedre er druer på hvitost. Anbefales virkelig!
      Fin kveld videre.

    4. Det så skikkelig snadder ut! Hvordan vet du hvor mange egg og hvor mye bakepulver du skal bruke når du baker? Av og til så baker jeg uten å måle det opp, så bommer litt på mengden bakepulver eller egg innimellom :p

    5. Har nå prøvd å lage disse! de var helt nydelige så måtte poste resultatet på min blogg også. Du er en stor inspirasjon for meg 🙂

    6. lagde disse idag, super gode og mettende! vet du cirka hvor mange kalorier det er i et rundtstykke hvis jegt fikk rundt 10stk?

    7. Hei:) Jeg skal avgårde på fjelltur i 10 dg og tenkte bake noe brød og rundstykker til den turen. Må være noe som er litt holdbart og tåler å ligge ute. Er det noen av oppskriftene dine som passer til dette? Hva kan passe for 10 dg… Trenger energi og proteiner da det blir mye gåing:) Elsker blogge din!! Mvh Mona

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg