Søndagstur & terapi

Jeg er så positivt overrasket over Mallorca at jeg har ikke ord for det! Vi lo litt da vi bestilte turen, og tenkte vi havnet på en skikkelig turistplass med bare pensjonister og høy harry-faktor. Så feil kan man altså ta, for herregud så fint det er her! Jeg har aldri vært på Mallorca før, men jeg kan godt tenke meg å ta turen tilbake engang. Naturen er nydelig, og forholdene for både sykling og løping er utrolig gode. Det virker nesten som at flesteparten av de som er her er her på sykkelferie, og jeg kjenner det har jeg også lyst til engang! Nå skal jeg jo på sykkel/løpe/svømmeferie hjemme i Norge om ikke lenge, så jeg skal ikke klage. Men det er liksom noe medå ha sola skinnende, grønne palmer, hvite strender og blå himmel så langt du kan se. Her er noen glimt fra løpeturen min i dag tidlig, det var virkelig ikke noe problem å løpe 12 kilometer i dette landskapet:



Noe av det jeg synes er så fantastisk med løping, er at jeg glemmer alt annet. Alt jeg fokuserer på er å komme meg fremover, lure på hva som venter rundt neste sving og hva som er den beste veien rundt neste berg. Alle andre tanker, enten det er gleder eller bekymringer blir bare borte mens jeg løper. Jeg klarer å være i selve øyeblikket, og bare tenke på hva som skjer akkurat der og da. Hvor jeg skal plassere foten og hvor fuglekvitteret kommer fra er alt som betyr noe, og det er faktisk en utrolig deilig følelse. Løpinga blir som en form for terapi, jeg føler meg alltid mye bedre når jeg kommer hjem igjen. Ikke rart jeg smiler, på dager som dette 🙂

4 kommentarer
    1. Er en grunn til at vi reiser tilbake for 8.året nå om 3uker. Ungene elsker mallorca og vi også! Jeg kan ikke vente med å komme mg på stranden igjen for å løpe der annenhver morgen. Og litt morgenyoga! Himmelrike på jord. Hvor er du snuppa? KlemM

    2. Ser herlig ut! Reiser til naboøya om et par uker, og håper det er like flotte omgivelser der også. T-skjorten din var også veldig fin, forresten! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg