Dagens PT-time

Hei dere! Jeg har nettopp kommet hjem fra dagens PT-time, og jeg tenkte jeg skulle dele den med dere i dag! De fleste av timene jeg gjennomfører er styrke-timer, men i dag kjørte vi en skikkelig intervalløkt. Hun som gjennomførte økta sto på som bare det og synes timen var gøy, så da tenkte jeg å gi dere den samme utfordringen! Intervaller er også en treningsmetode for fettforbrenning, så her er det ingen grunn til å stå over. Her har vi kjørt en sirkeløkt, hvor hver av øvelsene under ble kjørt i 45 sekunder. Deretter følger 15 sekunder pause, før det er rett på neste øvelse. Øvelsene som ble gjennomført ser slik ut:

1. Roing i slynger

2. Boxjumps

3 Glutebridge med beina på bosuball

4. Pushups i slynge

5. Planken

6. Burpees

7. Goblet squat

8. Gående utfall

9. Markløft

10. Overhead swing


Planken kjørte vi litt annerledes, ved at man kontinuerlig veksler på å gå ned på albuene og opp til strake hender igjen. Dette ser dere på bildene over. Goblet squats (altså knebøy med kettlebell) ble gjennomført med 10 kg, gående utfall med en sekk på 12 kg,  markløft med 25 kilo og overhead swings med 8 kg. Det høres kanskje ut som lette vekter, men jeg skal love at det begynner å svi når man holder på så intensivt som dette. Prøv dere litt frem for å finne de riktige vektene, så er det bare å gi bånn gass! Når alle øvelsene er gjennomført kan dere ta 1-2 minutters pause, og kjør på igjen. Gjennomfør  3-4 ganger, så har dere en super økt som virkelig får i gang hjertepumpa! Dagens treningstips fra meg, så kan dere ta lørdagskveld med god samvittighet 🙂

3 kommentarer
    1. Og denne var fin! Alltid kjekt med tips. Jeg har prøvd å kjøre 30 sekunder på lignende sirkeltrening, men 45 hørtes SUPERT ut. Takk og takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg