Softis & sommerfølelse

Det er strålende sol ute, og tenk at i morgen er det 1.mai allerede! Det går virkelig mot sommer – og da er det på tide med en skikkelig god sommerdessert. Nemlig hjemmelaget softis, det er så enkelt og så ekstremt godt! Alt du trenger er frossen banan og proteinpulver, jeg synes det blir best med sjokolade. Bruk 10 gram protein per 100 gram banan, og bruk kjøkkenmaskin/stavmikser for å kjøre det godt sammen. Jeg tilsetter også bittelitt vann, da synes jeg konsistensen blir helt perfekt! Gjerne topp med litt friske bær, så blir det virkelig helt perfekt. Dette er faktisk noe av det beste jeg vet – og jeg kan med hånden på hjertet si at dette er bedre enn vanlig softis. Har du ikke prøvd det enda er det bare å get to it!



Denne desserten gir meg virkelig sommerfølelse, og jeg kan nesten ikke vente til det blir ferie. Ferien i år blir helt spesiell, vi skal kjøre nordover med bobil i hele tre uker. Vi skal ha med oss joggesko, fjellsko, sykler og våtdrakter – så det kommer virkelig til å bli en aktiv ferie. Jeg har aldri vært lenger nord i landet enn Namsos, så det er virkelig på tide! Selvfølgelig blir det noen turer til Frøya også, jeg gleder mer enn ord kan si til jeg kan stå sånn igjen:

Men jeg kan ikke klage slik det er nå heller, så nå skal jeg ta med meg Guapo på tur opp til Våttakammen! Ha en super torsdag alle sammen 🙂

7 kommentarer
    1. Hjemmelaget softis er så godt! I tillegg er det mye sunnere og mye billigere, win win 🙂 Du er utrolig heldig som får dra på en slik sommerferie, jeg er megamisunnelig! Jeg håper du koser deg masse og får tid til å ta noen bilder som du kan dele med oss 🙂
      Ha en fortsatt fin dag!

    2. Hei☺️ Dette så veldig godt ut☺️
      Nå har jeg vært innom og tittet på x-life for tenkte jeg skulle bestille protein pulver, men det er jo så mye og velge og jeg har ikke så mye greie på det.
      Hva anbefaler du?

    3. I forfjor hadde vi også 3 uker i bobil, vi kjørte da fra Kristiansand til Kirkenes også ned igjen! Fantastisk tur, kos dere masse:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg