50 kilometer & Trondheim Triatlon

Hei dere! Beklager at det har vært litt stille fra meg de siste dagene, men jeg har hatt helt andre ting å tenke på enn bloggen. Jeg tok meg meg guttene mine utover til Frøya i helgen, og vi drar hjem i morgenkveld. Mens vi er her må vi selvføgelig utnytte de fine forholdene for å sykle, og vi gjennomførte derfor årets første sykkeløkt i går! Selv om ryggen fortsatt krangler har jeg ikke gitt opp målet om å gjennomføre Trondheim Triatlon i slutten av august. Jeg får fortsatt ikke til å trene styrke, men jeg får til å løpe, sykle og svømme – så da er det fortsatt et oppnåelig mål. Selv om jeg mistet mange måneder av treningen er det fortsatt nesten fire hele måneder igjen, så jeg har troa! Den første sykkeløkta ble en tur rundt Frøya, det er totalt 45 kilometer.

Jakke fra Craft / tights fra 2XU (lenkene i innlegget er sponset)



Jeg bruker selvfølgelig hjelm når jeg sykler, det bør alle dere gjøre også! Vi brukte 1 time og 45 minutter rundt øya, så det er definitivt en del å gå på i forhold til tiden. Men med tanke på at det er årets første sier jeg meg likevel fornøyd, så skal jeg få tiden nedover de kommende ukene. Etter syklinga skiftet vi sko, hentet Guapo og la ut på en liten løpetur. Beina ble fort stive etter syklinga, og det var mer enn nok med 5 kilometer. I selve triatlonet er det 50 km sykling og 10 kilometer løping – pluss 1900 meter svømming. Jeg er ikke verdensmester på sistnevnte, så da handler det om å bli best mulig på de to andre. Det har jeg store planer om å bli også, for det man virkelig vil – det får man som oftest til!

Ullundertøy fra Kari Traa / sko fra Reebok


God fornøyd med økta, tommelen opp for det! I dag er beina relativt stive, og det får holde med en langtur med Guapo. Jeg skal prøve å rekke en sykkeløkt før vi vender snuten hjemover i morgenkveld også. Nå er det middag som venter, håper dere har hatt en fin start på treningsuka!

7 kommentarer
    1. Enormt bra, du er rå!!! Og en stor inspirasjon for meg!
      Har ei venninne som skal delta i det samme triatlonet, blir spennende å se hvordan det går med dere! Håper ryggen din snart er bra igjen, men det virker som om du utnytter kroppen til det fulle av det du har å gi. Stå på! Gleder meg stadig på innlegg 🙂

    2. du är så flink Nora 🙂 alltid så positiv och inspirerande 🙂
      En fråga, har du några tips på vad man kan göra/sjå i Trondheim 🙂 ?
      Ej å min pojkvän skal dit nästa vecka, två nätter 🙂 har vart i Trondheim en gång tidigare, men då såg vi inget annat än hotellet, Ikea och shoppingcenter 🙂
      Så har du några tips så blir ej superglad för minsta lilla 🙂
      Älskar din blogg, so keep up the good work 🙂
      /lina

    3. Lina: Hei! Jeg ville absolutt dratt til Nidarosdomen og Festningen, det er to ting man liksom “må” få med seg i Trondheim 🙂 Ellers anbefaler jeg å ta et glass vin på solsiden, ta en kaffe på bakklandet og spise sushi på Asian Cooking ! God tur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg