Havrecookies med valnøtter

Det er helg, jeg har fri og jeg ønsker den velkommen med nybakte cookies. Ingenting er bedre enn lukten av fersk bakst som brer seg utover leiligheten.  Første gangen jeg postet denne oppskriften var for to år siden, men den er like god enda. Det du trenger er følgende:

5 dl store havregryn

2 egg

3 bananer

2 ts kakaopulver

1 dl valnøtter

2 ss sukrin+

 1 ts vaniljepulver

1 ts bakepulver

1 ts salt

Mos bananene med stavmikser, og tilsett deretter resten av ingrediensene. Valnøttene hakker du i passende biter, eller bruker stavmikser på de også. Når alt er rørt godt sammen bruker du to spiseskjeer for å fordele røra på et bakepapirkledd stekebrett. Stek midt i ovnen på 180 grader i ca. 15 minutter, før du tar de ut og lar de avkjøle seg på rist. Jeg fikk tilsammen 15 store cookies av oppskriften. På toppen kan du gjerne pynte med hasselnøtter, det gir litt ekstra crunch også.




Da gjenstår det bare å si riktig gog helg til dere alle!

7 kommentarer
    1. Nam dei ser kjempe god ut skal teste dei ein gong❤️❤️💎❤️ Skal du på jenteweekend på Hafjell?????

    2. Skal det ikke være proteinpulver i disse (ellers blir det jo karbosjokk) og blir de sprø eller seig?

    3. Jeg savner bloggingen din, hahaha. Har bladd igjennom gamle innlegg så det synger etter , og innerst inne håpet at du har oppdatert med no nytt når jeg går tilbake til forsiden !:)

    4. Kan du komme med en oppdatering på formen din, hva er planen videre og hva er målene dine fremover? Jeg gledet meg til å følge deg mot konkurranse, det skjedde dessverre ikke, nå er ryggen blitt bedre eller? Som Ingvild sier over her, så savner vi bloggingen din! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg