Nybegynner og sesamrundstykker

I dag våknet jeg ikke til regn – men sol! Da måtte jeg bare komme meg ut i det fine været, for enda en liten løpetur. Det ble 5 kilometer i dag, når jeg løper i byen merker jeg det fort i ryggen. Det er så mye bedre å løpe på mykt underlag, så jeg skal fortsette å ta turene i marka. Derfor ble det en litt kortere distanse i dag, men jeg tenker at all trening er bedre enn ingen trening. Jeg har lagt en slagplan for hvordan jeg skal legge opp treniniga for å få tilbake kondisen igjen, kanskje dere vil jeg skal dele den fremover? Akkurat nå føler jeg meg som en nybegynner selv, så kanskje noen flere nybegynnere vil kaste seg med de også. Noe jeg ikke er nybegynner på er å bake rundstykker, bare sjekk dagens frokost:



Oppskriften består av 7 dl havregryn, 2 dl sesamfrø, 3 dl melk, 2 egg, 1 ts salt og 1 ts bakepulver. Bland alle ingrediensene godt sammen, og fordel til seks rundstykker på et bakepapirkledd stekebrett. Stek midt i ovnen på 200 grader i 20-25 minutter, og la de avkjøle seg på rist. Gjerne kok noen egg i løpet av ventetiden, så har du en supergod frokost! Nå skal jeg komme meg i dusjen, dagens første PT-time venter om en times tid. I løpet av ettermiddagen kommer også annonsen for leiligheten min ut, og jeg tenkte å kjøre i gang en aldri så liten konkurranse i den anledning. Så det er bare å følge med! Ha en super fredag så lenge 🙂

13 kommentarer
    1. Jeg er i gang med det samme prosjektet, men aner ikke hvor jeg skal begynne! Vet bare at kondisen må være i orden på sensommeren, for da har jeg lovt å løpe et halvmaraton – noe som er en utfordring for meg som ikke er så glad i å løpe. Jeg hadde i alle fall satt stor pris om du delte din slagplan 🙂 Ha en super dag videre!

    2. Hei Noora. Gøy å stikke innom bloggen din:)
      hvordan går det med ryggen din? Føler du forbedring?
      hvis, hva hjelper?
      og rundstykkene så gode ut 🙂 ha en fin dag!

    3. Åh! Disse rundstykkene såg jo bare helt nydelige ut! 🙂
      Hadde likt om du la ut slagplanen din altså 🙂
      Jeg har satt meg et mål før sommeren nå å løpe 10km på under 1 time. Da jeg plages med allergi når pollen og gresset slår ut for fullt, vil jeg klare det før sommeren 🙂
      Klem!:)

    4. Tusen takk for svar! Ser deg forresten ofte på Møllenberg, enten alene eller på tur med hunden 🙂 Tenkte å si hei da jeg jogget forbi en dag tidligere, men er bestandig for feig, gitt?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg